Har någon en aning om vad det kostar att köpa och installera till en befintlig elpanna?

Det svåra är att vet vad en rörmokare tar för att montera den. Eftersom det beror på så många faktorer(hur långt, hur gamal panna osv).

Priset beror ju på vilken storlek som du skall installera, på www.varmepump.biz så hittar du priser.

Guran1

Priset beror också på vad du har för elpanna. Vissa elpannor är fabriksfärdiga för dockning med luft-vattenpump. I annat fall behövs viss automatik som tillkommer.

Pannan är en Nibe city från 1997. Bor i Stockholm, så priserna är väl höga för rörmokaren! Tack för svaren

Hej, har precis kopplat ihop min Nibe City VX med en CTC Eco air 105+ Eco logic. Kostnaden för mig ligger runt 45 000:-, då jag har gjort jobbet själv. Pumpen+styret+rördetaljer har jag köpt hos Rinkaby rör samt en beg nibe 100 liter varmvattenberedare(1500:-) som spetsvärme för varmvattnet. Kommer att driftsätta systemet nästa vecka!!

Mvh Hasse

Bra Hasse! Hör av dig senare och säg hur det fungerar.

mvh

Nu snurrar systemet och allt verkar fungera utmärkt!
Har kopplat in en separat elmätare för pumpen så jag kan hålla reda på hur stor förbrukning jag. Det återstår lite intrimmning av värmekurvor men det får jag göra senare när det blir lite kallare ute, nu ladder den bara pannan för varmvatten.

/Hasse

Härligt. Bra med mätaren där, så du kan se förbrukningen.

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.