Hej
Jag ville byta garagetakpapper, och min fråga är, ska jag lägga det nya takpappret över det gamla? Eller ska jag ta bort det gamla och sedan lägga det nya pappret ovanpå?Jag tycker att det gamla taket är bra skick , bara det läcker.
Mvj

• Slitet garagetak med gammalt takpapper som uppvisar sprickor och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gamla ska bort. Sedan ska underlaget synas noga för eventuella skador, och därefter ska ny papp på.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Med ett så låglutande tak måste det väl svetsas och det är inget man själv gör i en handvändning.

Dvs.

Om du måste fråga hur det skall gå till så bör du nog inte göra detta själv.

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
O
ricebridge ricebridge skrev:
Det gamla ska bort. Sedan ska underlaget synas noga för eventuella skador, och därefter ska ny papp på.
nej, självklart kan man lägga ny papp på den gamla.
varför skulle man inte kunna det?

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
nej, självklart kan man lägga ny papp på den gamla.
varför skulle man inte kunna det?
Ny papp ska på istället för den gamla, ledsen om jag uttryckte mig otydligt. Däremot ligger ju pappen i sin tur på något, och det underlaget måste kontrolleras noga.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
O
ricebridge ricebridge skrev:
Ny papp ska på istället för den gamla, ledsen om jag uttryckte mig otydligt. Däremot ligger ju pappen i sin tur på något, och det underlaget måste kontrolleras noga.
fast det är inga problem att låta den gamla pappen sitta kvar och bara montera ny papp på den gamla, den är snarare standard att man gör så.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.