124 768 läst ·
335 svar
125k läst
335 svar
Ska hämta Garageport från tyskland, nån mer som vill ha?
Verkar inte som Scheurich har Hörmanns träportar i sin webbutik så jag kan inte enkelt sätta ihop "min" port och se kostnad för den, får höra med Scheurich i så fall.
Å andra sidan verkar inte Hörmann ha någon isolering alls i sina träportar. Vilket Novoferm har.
Av kommentarer på nätet jag hittat verkar Novoferm inte vara av sämre kvalite.
Så det lutar åt Novoferm för min del, men det är klart det ska ju funka med leverans/transport också.
Å andra sidan verkar inte Hörmann ha någon isolering alls i sina träportar. Vilket Novoferm har.
Av kommentarer på nätet jag hittat verkar Novoferm inte vara av sämre kvalite.
Så det lutar åt Novoferm för min del, men det är klart det ska ju funka med leverans/transport också.
Hur funkar hörmanns fjärrkontroller, kan man styra två portar individuellt med en 2-knapps fjärrkontroll?
Kan man styra en port med bara en knapp, är porten stängd öppnas den på en knapptryckning och är porten öppen så stängs den på samma knapp, funkar det så?
Kan man styra en port med bara en knapp, är porten stängd öppnas den på en knapptryckning och är porten öppen så stängs den på samma knapp, funkar det så?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 292 inlägg
Minns jag inte helt fel så är den mista kontrollen 4-knappars. Man programmerar en upp och en ner knapp så det skall inte vara något problem att styra två portar med en 4-knappars.
Det finns både två och fyrknappskontroller, och nu såg jag en enknappskontroll som man kan sätta i cigg-uttaget också.
Min fråga är om man kan kontrollera två portar individuellt med en två-knapps-kontroll. Med tanke på att det finns en en-knapps-variant så borde det gå.
Min fråga är om man kan kontrollera två portar individuellt med en två-knapps-kontroll. Med tanke på att det finns en en-knapps-variant så borde det gå.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 292 inlägg
Funkar det med en en-knapps till en dörr så borde det säkert funka med 2 till 2-dörrar. Kolla manualen för fjärren, den borde kunna tala om vad den kan.
Något jag kan sakna med min Hörmann öppnare är BiSecure varianten. Den talar även om att dörren är stängd/uppe. Ser ut som alla serie 3 stöder BiSecure..
Något jag kan sakna med min Hörmann öppnare är BiSecure varianten. Den talar även om att dörren är stängd/uppe. Ser ut som alla serie 3 stöder BiSecure..
Det verkar som endast kontroller med en speciall knapp stöder den funktionen, och då bara om kontrollen endast är kopplad mot en port, men jag skummade snabbt igenom den delen så jag kan ha missuppfattat. Får nog ta och läsa manualen, borde tänkt på det självRobert-san01 skrev:Funkar det med en en-knapps till en dörr så borde det säkert funka med 2 till 2-dörrar. Kolla manualen för fjärren, den borde kunna tala om vad den kan.
Alldeles utmärkt! Tack, precis allt jag behövde vetaOlmen skrev:
Blir till att sätta ihop en offertförfågan idag.
Det lutar åt Novoferm träportar med Hörmann öppnare, vi får se hur det går
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Thomasx: Kolla i samband med offertförfrågan vad som gäller för hämtning av en Novoferm utifall du nu bestämmer dig för en sådan. För samfrakt blir det nog lite väl mycket extra körning och lastning nere i Tyskland för att kännas riktigt bra, men vi avvaktar tills du vet vad som gäller.
Enklast vore en Hörmann så klart, träport med speglar känns som att de borde ha. Fråga dem om det i alla fall så vi vet.
Enklast vore en Hörmann så klart, träport med speglar känns som att de borde ha. Fråga dem om det i alla fall så vi vet.
Jodå de har träportar men av info på nätet att döma så är de utan isolering och ca 50% högre pris. Men jag ska fråga så vi vet säkert.martinradbo skrev:Thomasx: Kolla i samband med offertförfrågan vad som gäller för hämtning av en Novoferm utifall du nu bestämmer dig för en sådan. För samfrakt blir det nog lite väl mycket extra körning och lastning nere i Tyskland för att kännas riktigt bra, men vi avvaktar tills du vet vad som gäller.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 inlägg
Jag och Clop har nu beställt våra portar och jag kommer åka ner om 5-8 veckor när de är klara och frakta hem dem.
Även duell har visat intresse att samköra.
Jag kommer ta mitt stora släp och vid behov snickra ihop en extra "våning" så att alla portar får plats utan att ta skada. Viktmässigt är det inget problem.
Hjälper gärna ytterligare någon att få med en port hem om intresse finns. PM:a mig om detaljer i så fall.
Bor i Göteborg och kommer ta Kielfärjan T/R.
Även duell har visat intresse att samköra.
Jag kommer ta mitt stora släp och vid behov snickra ihop en extra "våning" så att alla portar får plats utan att ta skada. Viktmässigt är det inget problem.
Hjälper gärna ytterligare någon att få med en port hem om intresse finns. PM:a mig om detaljer i så fall.
Bor i Göteborg och kommer ta Kielfärjan T/R.