Kemsvets är lättflytande så den går inte att bygga med ( används för att svetsa skarvarna vanliga mattor, är nästan som vatten i konsistens ) men det är nog aquatät han menar som är som silikon det blir genomskinligt och går att bygga med

Jaha, men är det godkänt att täta med aquatät i ett utrymme där man ska duscha?
Det bruna kletet gick att pilla ned så att det lossnade uppifrån.
Skarven var ju lodrät så om det lossnar uppifrån så måste ju vattnet rinna ned bakom den bruna
aquatätningen. Fast å andra sidan, även om det skulle vara tätt med aquatät så ser det ut som
någon har bajsat i hörnet och det måste vara svårt att få bort kalk från en så skrovlig yta.
Det ska bli spännande att se hur det blir när de nya certifierade mattläggarna gör jobbet. Jag ska
posta bilder då det är klart så kan vi jämföra.
Det är jättebra att få alla bra tips och kommentarer för jag kan ingenting om sånt här. Tack!

nja det vet jag inte riktigt... man använder väl oftast aquatät som en extra tätning, tex mellan bård och väggmatta och ovanpå halsningen runt rör så det ska bli tätt uppifrån

Men fylla så där har jag aldrig sett det användas, även om det blir tätt ser det ju skit ut

@Nino är du mattläggare och använder aquatät mellan bård och vägg? Du vet att den blir svart med tiden?

@fixthehouse raka hörn får inte förekomma enligt gvk. 45 grader ska det vara. Och hörnen ser för taskiga ut, måste gått riktigt fort!

golvlaggaren: nej jag använder det inte men jag vet att endel gör det

• Gilla
golvlaggaren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.