884 läst ·
18 svar
884 läst
18 svar
Ska färg på ytterdörrshandtag flagna...
Ser ut att vara lackat på en väldigt blank yta, skulle vilja rekommendera att borsta ytan med roterande stålborste på vinkelslip ,sedan en bra primer och ny svart färg, Habo har vart slöa där, standard grejer med svart lack är sällan någon bra ide, ytan måste bearbetas och tvättas rent med thinner eller sprit före lackning, samma förfarande som en billackare gör !!N nyigammalthus skrev:
Jag tycker det ser ut som om de lagt på en ytbehandling på en annan ytbehandling vilka kanske inte är kompatibla med varandra.
Normalt ytbehandlar man direkt på råmaterialet istället för att ytbehandla en ytbehandlad yta, jag använder normalt inte Habos trycken så har inte så bra koll men jag hade reklamerat det till Habo.
Ibland kan närhet till saltvatten eller industrier påverka ytbehandlingar men inte ska en ytbehandling flagna av.
Normalt ytbehandlar man direkt på råmaterialet istället för att ytbehandla en ytbehandlad yta, jag använder normalt inte Habos trycken så har inte så bra koll men jag hade reklamerat det till Habo.
Ibland kan närhet till saltvatten eller industrier påverka ytbehandlingar men inte ska en ytbehandling flagna av.
Klicka här för att svara