Vill varna för svarta ytterdörrshandtag från Habo. Så här ser det ut efter mindre än två år. Och ja, det sitter utomhus, eftersom det är ett ytterdörrshandtag.

• 20260522_141342.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad säger Habo?

• Gilla
nyigammalthus och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Så ser mitt ut på min grind också men jag spray målade utan primer ! Det bästa är att köra primer tvåkomponents, kanske borde ringa Habo och tipsa!🤔

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Så ser mitt ut på min grind också men jag spray målade utan primer ! Det bästa är att köra primer tvåkomponents, kanske borde ringa Habo och tipsa!🤔
Eller pulverlacka

Farstatjej90
Kalle B Kalle B skrev:
Eller pulverlacka
Du måste fortfarande primea

Du måste fortfarande primea
Eller inte.
Räcker med att det är fettfritt, och gärna blästrat. ;)

Sådär ska inte handtagen se ut efter så kort period! Iofs svårt att få på ev. garanti antar jag, då det ändå passerat två år. Dock samtidigt svårt att få lackerade handtag att hålla färgen, tråkigt nog.

Jag hade nog köpt en ny uppsättning trycke, och sedan även ett lite lackstift i mattsvart färg, för att kunna göra "småjobb" utifall färgen flagnar.

• Gilla
nyigammalthus
  • Laddar…
Farstatjej90
M MikeOz skrev:
Eller inte.
Räcker med att det är fettfritt, och gärna blästrat. ;)
Vad kallar du blästring och avfettning om inte priming?

• Gilla
nyigammalthus
  • Laddar…
M Magnus_Anderssonn skrev:
Sådär ska inte handtagen se ut efter så kort period! Iofs svårt att få på ev. garanti antar jag, då det ändå passerat två år. Dock samtidigt svårt att få lackerade handtag att hålla färgen, tråkigt nog.

Jag hade nog köpt en ny uppsättning trycke, och sedan även ett lite lackstift i mattsvart färg, för att kunna göra "småjobb" utifall färgen flagnar.
Dumheter, det där är en klockren reklamation som alla vettiga näringsidkare hade godkänt utan knot genom att bryta ut produkten.

EDIT: Om ts dessutom reklamerar innan två år har passerat så är det säljaren som har bevisbördan att det INTE är fel på produkten.

• Gilla
Murbyggare och 3 till
  • Laddar…
Vad kallar du blästring och avfettning om inte priming?
Priming är grundfärg/primer.

• Gilla
apelsinapa
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Dumheter, det där är en klockren reklamation som alla vettiga näringsidkare hade godkänt utan knot genom att bryta ut produkten.
Njae, jag vet många tjuriga butiker/ÅF och hantverkare, som hade påpektat "två år" och vad som kan ha hänt däremellan... Har nycklarna skrapat emot, har det tvättats med något udda medel, osv. De kan köra med allt mellan himmel och jord. Om handtaget dessutom kostade runt 2-300 kr så är det knappt värt det.

• Gilla
nyigammalthus
  • Laddar…
V Vante skrev:
Vad säger Habo?
Åf säger att vi får ett nytt. Om vi har kvitto. Vilket vi inte har. Så jag vill vara varna andra. Köp annat!

• Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
Habo är informerade. Jag ville bara varna andra. Såå onödigt jobb att behöva ta tag i oavsett om man byter eller inte.

Farstatjej90
M MikeOz skrev:
Priming är grundfärg/primer.
Primer är ibland pigmenterad men ska inte beskrivas som färg....

N nyigammalthus skrev:
Åf säger att vi får ett nytt. Om vi har kvitto. Vilket vi inte har. Så jag vill vara varna andra. Köp annat!
De kan inte spåra det på kortet/kontot ni har köpt med?

• Gilla
nissebrun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.