Hej,

Precis installerat en Nibe 730 i vårt nybyggda hus som i övrigt håller hög finish och prestanda. Men ska det se ut så här? Känns slarvigt och något en treåring gjort?
Två folieinpackade objekt på en spis ser ut som improviserade rymdraketer eller matlagningsexperiment.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aluminiumfolie täcker rund struktur, ojämn kant, kontraster mot grå bakgrund, inomhus, veckad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Byggboom Byggboom skrev:
Hej,

Precis installerat en Nibe 730 i vårt nybyggda hus som i övrigt håller hög finish och prestanda. Men ska det se ut så här? Känns slarvigt och något en treåring gjort?
[bild] [bild]
Ser väl iofs ut att göra sitt jobb även om det kunde varit snäppet snyggare ?
 
Nä, det var ingen vacker syn! Men då prylarna måste vara där hade jag nog försökt fixa någon plåt eller likande som går lätt att ta bort/sätta dit.
 
  • Gilla
Byggboom och 1 till
  • Laddar…
A Adamnolsson skrev:
Känns som att man borde satt dit en sån här - [länk]

Så har de gjort vid installation av vår F730.
Jag tänkte samma sak. Vill man inte se rören så får man bygga in det mellan skåp och tak.
Det borde vara lätt att efterbeställa och montera
 
  • Gilla
Byggboom
  • Laddar…
H
Det där är väl isoleringen som är utanpå slangen som ansluter till rören i taket.
Ser ofta ut så.
Men man har ju täckskiva eller typ plåtlåda som var i linken som var postad tidigare.
 
  • Gilla
Byggboom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.