Vi håller på att renovera här hemma och samtliga nätverksuttag från 2007 ska bytas. De är av typ Eljo Trend och har vinklade uttag, som trillar bort lätt och uttaget är svåråtkomligt. Ingen i hushållet gillar dem. I dosan finns det en CAT5E-kabel och ett uttag av typ "keystone".

I samtliga renoverade rum använder vi Exxact från Schneider. Vilka E-nummer behöver jag beställa för att byta de nätverksuttag som finns på bilden mot vanliga platta "standarduttag" för Exxact? Kan jag behålla keystone-uttaget eller måste även det bytas? Jag saknar krone-verktyg. Vill ha ett uttag men ramen får gärna vara förberedd för två.

Nätverksuttag av typ Eljo Trend med vinklade uttag och CAT5E-kabel syns på väggen, delvis urmonterat, med intilliggande eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand
S

Chr1st0ff3r Chr1st0ff3r skrev:
Någon av nedan. Du kan behålla modularjacket.
[länk]
[länk]
Tack för svar. Om man inte vill ha med dammluckor?

Hade tänkt detta utförande:

https://www.elbutik.se/product.html/mod-ut-exxact-2xk6utp-pl-vit Kan jag använda denna? Gissar att jag får dumpa keystone-jacken och använda lexcom eller liknande med snabbkoppling?

/S

Chr1st0ff3r
Den platta centrumplattan verkar inte finnas för keystone jacken.
Köp ett lexcom tool free modukarjack och köp den centrumplattan du länkar till så ska det funka.

• Gilla
steve5432
  • Laddar…
Gigamedia säljer platta samt vinklade centrumplattor anpassade till exxactserien med keystonefattning.
Finns hos bla Rexel, har du känningar hos någon med konto där så ta det via dom.
enummer 5117575 respektive 5117195

• Gilla
steve5432 och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
Chr1st0ff3r
  • Laddar…
Chr1st0ff3r
S steve5432 skrev:
Tack för svar!

Är det denna du menar?

[länk]

Hittar inget vettigt när jag googlar "lexcom tool free modularjack"
Den kommer funka bra. Den passar dessutom bra ihop med din CAT5E kabel :)

• Gilla
steve5432
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.