Ska bygga nytt hus med Borohus.

Vad gäller entreprenörer så har de samarbete med Bygg & montage AB i Örkelljunga, P.A. Bygg i Perstorp och Byggarbetaren i Helsingborg AB.

Vad jag har läst innan så verkar Bygg & montage inte vara så populärt. Är det någon som har byggt med dem och som är något nöjda med dem som entreprenörer?

Är det någon som har någon uppfattning om de andra två, alltså P.A.Bygg eller Byggarbetaren??

Tacksam för svar.
 
Jag antar att du har läst om Borohus här på forumet, om inte så sök på användaren Isabel76.

Huvudfelen som hon råkat ut för beror iofs, på en entrepenör, men Borohus har rekomenderat entrepenören och agerar inte trots att entrepenörens beteende är direkt kriminellt. Felen på elsystemet i det huset går inte att skriva av som enstaka misstag eller okunskap, man har med uppsåt åsidosatt säkerhetssystem och byggt ett hus som är livsfarligt att visats i.

Enkelt utryckt, det är ett företag man inte vill ha med att göra.
 
Jo, jag har läst om Isabel76 men som sagt så är det entreprenören det felar på där...och säljaren för den delen. Fast det gäller ju i Örebro. Nu ska vi bygga i Skåne.
 
Det är ju även Borohus centralt, de tillåter att det sker i företagets namn, de gör inget för att reparera skadan som deras säljare har ställt till.
 
Mikael_L
Astradamus skrev:
Jo, jag har läst om Isabel76 men som sagt så är det entreprenören det felar på där...och säljaren för den delen. Fast det gäller ju i Örebro. Nu ska vi bygga i Skåne.
Men ni tänker sjösätta en affär och ett projekt som kostar er flera miljoner.
Och nu funderar ni på en leverantör som ni redan i förhand vet inte kommer agera för att hjälpa er om den senare delen av affären blir kaos.
En leverantör av hus, som trots tidigare dåliga erfarenheter av dåliga säljare och dåliga byggare fortfarande inte svartlistar dessa.

Tja ...

Jag är i alla fall mer försiktig med mina pengar än så ...
Och jag är inte såå sugen på att stå med ett halvfärdigt hus och processer i tingsrätten ...

Men ni gör som ni vill, ert val.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.