22 723 läst ·
19 svar
23k läst
19 svar
Ska bygga dörr/port
Fan va fint!
Hade inte gjort det bättre själv!
Vist blir man sugen på fler små projekt!?
Hade inte gjort det bättre själv!
Vist blir man sugen på fler små projekt!?
Förresten...
Hur blev stabiliteten i dörren då?
Hur blev stabiliteten i dörren då?
Visst blir man sugen på fler projekt hela tiden
Detta projekt gör vi nästan enbart för att hålla vår lilla Moa i trådgården så hon inte springer ut.. Ja osse lite för att få det mer "privat"..
Dörren verkar hur stabil som helst.. Sviktar inte det minsta när den hängdes på gångjärnen.
Kryssade som du sa med 1mm hålband och det gör nog sitt antar jag.. Får se vad som händer är jag får brädor på andra sidan också.. blir lite mer vikt då men jag tror inte den kommer röra sig alls då heller.
När andra sidan är klar kommer det bli en överliggare också.. kommer bli fin fint.
Innan andra sidan spikas ska jag fälla in ett kabelrör och kabel så jag kan sätta en lampa på denna sidan också. (på trädgårdssidan).
Fortsättning följer när andra sidan börjar bli klar också. Ska ta lite bilder då på avstånd också så man bättre ser helheten.
Dörren verkar hur stabil som helst.. Sviktar inte det minsta när den hängdes på gångjärnen.
Kryssade som du sa med 1mm hålband och det gör nog sitt antar jag.. Får se vad som händer är jag får brädor på andra sidan också.. blir lite mer vikt då men jag tror inte den kommer röra sig alls då heller.
När andra sidan är klar kommer det bli en överliggare också.. kommer bli fin fint.
Innan andra sidan spikas ska jag fälla in ett kabelrör och kabel så jag kan sätta en lampa på denna sidan också. (på trädgårdssidan).
Fortsättning följer när andra sidan börjar bli klar också. Ska ta lite bilder då på avstånd också så man bättre ser helheten.
Redigerat:
Fint!
Hålbanden använder man sig normalt av i ytterväggar för att stabilisera, men fungerar även bra i mindre konstruktioner =)
Själv har jag lite småpyssel på landet i sommar
40 kvm kåk plus 2 st utbyggnader på huvudkåken...
Aldrig är man ledig :-/
Hålbanden använder man sig normalt av i ytterväggar för att stabilisera, men fungerar även bra i mindre konstruktioner =)
Själv har jag lite småpyssel på landet i sommar
40 kvm kåk plus 2 st utbyggnader på huvudkåken...
Aldrig är man ledig :-/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden