Hade tänkt haft sjösten i badrumet , men vart avrådd av en kille på färgtema .
Han sa att sjösten inte höll tätt , att den sög åt sig fukt så det la sig under plattorna så till slut lossna plattorna å att det kunde börja mögla!!

Man kunde vaxa 3-4 ggr/ år men då försvan ytan som jag är ute efter å det har jag ingen lust med!

Finns det nån som kan svara om han har rätt för jag har aldrig hört det förut!!

MVH linus

Jag tycker killen på Färgtema ska prata om färg istället.
Lägg du dina sjöstensplattor i lugn å ro.

Finns en annan impregnering än vax, å då behåller sjöstenen sin matta yta.
Kolla runt lite på kakelbutikerna.

Tack för snabbt svar .

Fler får gärna svara om någon har hört nått liknande!!

MVH Linus

C
När jag var runt och terroriserade i princip varenda kakelbutik i sthlm förra året, bl.a. efter sjösten, så var det faktiskt flera butiker som mer eller mindre avrådde från sjösten på badrumsgolv.
En butik (tror det var Aqua Royal) berättade att de hade haft så många reklamationer att de i princip slutat med sjösten, just pga att de suger åt sig vatten. De sade å andra sidan att problemen antagligen berodde på att kunden inte förstått eller "glömt bort" att sjösten inte är lika tåligt och underhållsfritt på samma sätt som glaserad keramik utan måste vaxas med jämna mellanrum.
Själv undvek jag sjösten pga detta (gillar underhållsfria prylar), men samtidigt känner jag ju många som är väldigt nöjda med sina sjöstensgolv.

Förstår inte varför dom avråder p.g.a att dom suger åt sig vatten.
I normala fall så suger fogen åt sig vatten vidare in i fixet å sen in i baksidan på klinkret/kaklet.
Om man inte har golvvärme i badrummet så är ju allt under emaljen fuktigt mest hela tiden.

Att stenen måste behandlas för att stå emot smuts e jag me på, men det andra är över mitt förstånd.

(Hade ganska lågt på IQ-testet på mönstringen) ::)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.