44 750 läst ·
385 svar
45k läst
385 svar
Självscanning eller inte
Bröd ligger ofta först, eller tidigt, i butiken, ty det har bevisad effekt på mer försäljning.Fotografen skrev:
Själv hatar jag det, först en fralla eller limpa, sen en massa tunga varor, hur dumt är inte det.
Man lägger de lätta varorna vid sidan till man plockat tunga saker? Så gör vi och när vi plockat de tunga så lägger vi i det lätta.Mikael_L skrev:
Eller har man med fler påsar och fördelar det lätt.
Rkarlsson skrev:
Det är ju det som är det dumma. Att man måste anpassa sitt handlande efter normal logik och att butikerna inte gör ett system som fungerar. Själv tar jag vagnen och kör baklänges just för att kunna packa påsarna normalt. Det tar dock längre tid för att man måste trängas och kommer från fel håll. Men jag får iaf bröd och grönsaker som inte är mosade.
Fast eftersom jag gör mina större inköp i samma butik ser jag inga problem. Vet ju var sakerna är och hur jag ska planera möbleringen i påsarna, om det blir ömtåliga saker som ägg så lägger man ju de vid sidan tills man packat ner allt tungt i botten =)A atomlab skrev:Det är ju det som är det dumma. Att man måste anpassa sitt handlande efter normal logik och att butikerna inte gör ett system som fungerar. Själv tar jag vagnen och kör baklänges just för att kunna packa påsarna normalt. Det tar dock längre tid för att man måste trängas och kommer från fel håll. Men jag får iaf bröd och grönsaker som inte är mosade.
Ett större inköp innebär ju att hela vagnen blir halvfull innan man kommer till mejerier. Skall man behöva flytta runt och organisera bara för att butikerna inte kan ha ett normalt system som fungerar för kunderna är ganska så skruvat.Rkarlsson skrev:
Förstår inte varför ma försvarar det. Det fungerar på lokala butiken. Men inte på storhandlarna.
Smack Oct så kastar man på 4liter läsk på det..
Självbehärskning? Handla enl listor och inget utöver det. Så skall du se att det går utmärkt. Eftersom jag inte upplever samma problem som dig så kan jag inte relatera riktigt.A atomlab skrev:Ett större inköp innebär ju att hela vagnen blir halvfull innan man kommer till mejerier. Skall man behöva flytta runt och organisera bara för att butikerna inte kan ha ett normalt system som fungerar för kunderna är ganska så skruvat.
Förstår inte varför ma försvarar det. Det fungerar på lokala butiken. Men inte på storhandlarna.
Smack Oct så kastar man på 4liter läsk på det..
Vår butik (stor) är upplagd att vill du hoppa över vissa delar kan du gena.
Vid veckohandling så fyller vi knappt 2 påsar på 2 vuxna och ett barn
Kassa!!!
Att blippa varje vara på en större handling är bara irriterande, blir lixom inget flyt i shoppandet. Så länge som jag har endast 2 händer så blir det kassan för mig, en hand att köra vagnen med, en hand att plocka varor med....blipphanden saknas.
Har jag med mig assisten (något av barnen) så kör vi självskanning för då har vi flera händer eller om jag bara ska ha några få varor så att korgen kan hänga på armen och blippen i handen.
Att blippa varje vara på en större handling är bara irriterande, blir lixom inget flyt i shoppandet. Så länge som jag har endast 2 händer så blir det kassan för mig, en hand att köra vagnen med, en hand att plocka varor med....blipphanden saknas.
Har jag med mig assisten (något av barnen) så kör vi självskanning för då har vi flera händer eller om jag bara ska ha några få varor så att korgen kan hänga på armen och blippen i handen.
Hur svårt kan det vara. Om man vill stuva ned det man handlar i annan ordning får väl man gå en sväng i butiken så man får sakerna i den ordning man vill plocka dem.
Inte ens storhandling vi jul ställer till några problem då man har flera kassar stående i kundvagnen och plockar hårda tyngre i de tomma kassarna först.
Fantastiskt bra att slippa plocka varorna flera gånger som man fick göra förr.
Inte ens storhandling vi jul ställer till några problem då man har flera kassar stående i kundvagnen och plockar hårda tyngre i de tomma kassarna först.
Precis, för det mesta storhandlar frugan själv och har då kanskeoptimum skrev:
Hur svårt kan det vara. Om man vill stuva ned det man handlar i annan ordning får väl man gå en sväng i butiken så man får sakerna i den ordning man vill plocka dem.
5 större kassar i kundvagnen,är ju mycket bra att inte behöva
packa om i kassan utan bara bära in kassarna i bilen.
Otroligt om man inte klarar att använda scannern
friska händer.
Så att ha 2 påsar som väger 2kg och 3 som väger 8kg styck anser ni med handen på hjärtat är en bra lösning?
Jag är en vuxen människa som klarar utmärkt att handla. Det är beteendet från handlaren som jag frågasätter. Varför inte göra det så enkelt och bra som möjligt för den betalande kunden?
Jag är en vuxen människa som klarar utmärkt att handla. Det är beteendet från handlaren som jag frågasätter. Varför inte göra det så enkelt och bra som möjligt för den betalande kunden?
Man slipper böja sig ner i kundvagnen och plocka upp varorna på bandet
Man slipper plocket i kassar när man betalt
Man får ned allt i den ordning man vill ha det i kassarna. Plocka från bandet blir ofta i fel ordning.
Frysta saker ihop så håller de sig bättre. Ömtåligt högre upp.
Man stuvar kassarna löpande så man får jämn viktfördelning
Vi förvarar en del av våra varor som ej behöver kylskåp i förrådet och givetvis plockar man sådant i en egen kasse direkt så slipper man plocka om när man kommer hem.
Barnsligt enkelt att få bra struktur på sina inköp.
Man slipper plocket i kassar när man betalt
Man får ned allt i den ordning man vill ha det i kassarna. Plocka från bandet blir ofta i fel ordning.
Frysta saker ihop så håller de sig bättre. Ömtåligt högre upp.
Man stuvar kassarna löpande så man får jämn viktfördelning
Vi förvarar en del av våra varor som ej behöver kylskåp i förrådet och givetvis plockar man sådant i en egen kasse direkt så slipper man plocka om när man kommer hem.
Barnsligt enkelt att få bra struktur på sina inköp.