3 283 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
självreglerande och termostatstyrda friskluftsventiler
Vad tycker Ni om dom här självreglerande och termostatstyrda friskluftsventiler på denna websida https://www.liljengrens.se
Eller Ni har nån som är bättre när det gäller friskluft ventilation som till exempel AIRMOVE?
Eller Ni har nån som är bättre när det gäller friskluft ventilation som till exempel AIRMOVE?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag förstår inte riktigt varför friskluftventilen skall vara termostatreglerad.
Vi behöver väl lika mycket frisk luft inomhus, oberoende av hur varmt eller kallt det är ute?
Vi behöver väl lika mycket frisk luft inomhus, oberoende av hur varmt eller kallt det är ute?
Har några från liljegrens. Funkar som utlovat. Lite plastigt ytterväggsgsller. Upplever inget kalldrag. Lättinstallerade. Snabb leverans för något år sen.
Och nej, vad jag läst mig till behöver man i normalfallet ventilera mindre på vintern. Övervent på vintern ger torr luft och (kanske??) allergier. Men du verkar ha läst något annat?
Och nej, vad jag läst mig till behöver man i normalfallet ventilera mindre på vintern. Övervent på vintern ger torr luft och (kanske??) allergier. Men du verkar ha läst något annat?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara