Lade ganska mycket tid på att hitta någon färdig lösning. (för några år sedan)
Hittade ett alternativ som jag "föll för", men när jag fick offerten från den lokala bygghandeln, backade jag.
Nu minns jag inte offerten i detalj och en ny sökning måste göras för att hitta rätt.
Leveranstiden var 14 veckor, vilket medförde att en annan "tillfällig lösning" måste till.
Eftersom ytan jag tänkte täcka inte var så stor blev frakt (ca 15000kr?) och "start avgift" (12000kr?) en betydande del av kostnaden. Började fundera om det fanns fler ytor som skulle fungera med samma lösning, och det kan bli så. Med andra ord, kvarstår önskemålet.
Har börjat fundera på en annan lösning.
Först söka upp någon lokal firma som kan spruta cellplastisolering. Har dock ingen förhoppning att isoleringen är effektiv, så önskemålet blir att fylla dalarna med cellplast (över och undersida).
Sedan limma på några lager PIR-isolering (total tjocklek 250mm) för att avsluta med att limma på en platt plåt (1-1,5mm?) för att få en sandwich konstruktion samt ett skydd / slit lager.
Hur ska konstruktionen ska bli rostskyddad? - Vet inte vilken plåt som skulle passa.
Den stora fördelen att göra konstruktionen själv, är att det finns möjlighet att få den helt anpassad till behovet. Lättare att göra snygga avslut osv.,