Fick just hem Villatidningen där det fanns en artikel om att EU ska stifta en ny lag som kräver att man måste vara utbildad/certifierad för att få installera luftvärmepumpar efter den 1/7-2007. Detta skulle ha att göra med att kemikalierna i dessa system är miljöfarliga och därför måste installatören ha genomgått godkänd utbildning, annars medför en "olaglig installation" vitesbelopp på c:a 10.000:- ( Sen nämns också problem med svarta installatörer i bisats i artikeln). Om detta stämmer har då privatpersoner c:a 9 mån på sig om dom funder på att skaffa och installera LVP själva, jag tänker på alla de kit som nu säljs i olika kataloger m.m.
Synpunkter är välkommna.
Tidningen var Villatidningen, årgång 32, nummer 6 (riksupplaga) sidan 24.