Hej!
frågan har bollats av och till men inte riktigt så att jag får grepp om hur jag ska gå till väga i mitt fall.

Jag behöver er hjälp med att förstå:
a) Vilket av valen ska jag välja?
b) Hur gör jag för att göra rätt utan risk för skador på hus
c) Vad behöver jag för grejor för det alternativ ni förespråkar?
d) Ungefärlig tidsåtgång?

Vad vill jag göra då?
Jag vill bila upp en centrumarmerad betongplatta grundmur runt om) i källaren (hus byå -77) för att:
1) Antingen byta alla stammar och lägga ut nya stick inkl golvbrunnar och genomföringar för handfat i ny tvättstuga samt badrum eller,
2) Bila upp golvbrunn i befintlig tvättstuga och plugga igen på något sätt (inte betong har jag förstått), ta bort befintliga genomföringar i liten toa (för handfat och toa), bila upp en golvbrunn i liten dusch och gjuta ner en ny samt montera stick för toalett och handfat och i blivande tvättstuga bila upp befintlig genomföring för handfat och ersätta med en golvbrunn för tvättmaskin, vask etc.

Bilhammare modell kraftig lär hyras (kanske en betongkap om hela rörlängden ska bytas), en vettig dammsugare, ansiktsmask, sand att lägga rör i, betong, armeringsnät? (hur få fast - pinnsvetsa?), tombola eller hink?, nått att slänga allt uppbilat/uppgrävt material i.

Längden på stammarna är väl ca 12-14 meter eller så. Verkar som allt som är kopplat på ligger längs med huvudstammen (ev med stick ut).

Bifogar en fil över genomskärningen av platta etc och en fil över hur jag tänkt mig.

Har inte tummen mitt i näven men det är första gången så det vore attans trist att sluta med ett haveri. Det är ju trots allt lite kritiskt att det funkar.

Tack på förhand.

• GrundPlatta.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stammar ungefa?rligt.jpg
Puffar - projektet stått still - tips?

Tänkte flytta VVB, förbereda för vattenburet värmesystem (BVP) och samtidigt förbereda för ny placering av kök på ovanvåningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.