Det hör definitivt till ovanligheterna att jag anlitar hantverkare, men nu är det nåt knas med pelletskaminen och det är bara att bita i det sura äpplet och ringa efter hjälp. Så nu blir det intressant att se om allt negativt jag hört om hantverkare kommer att besannas. Det börjar bra i alla fall. Han är redan en halvtimma sen utan att ha hört av sig. Fortsättning följer...
 
Nu ser jag dessutom att det blir fel tid på inläggen i forumet. När jag skriver detta är klockan 8:05. Elektrikern skulle varit här 7:30.
 
Nu är han 50 minuter sen och har uppenbarligen stängt av sin telefon.
 
När kom han? Eller har han fortfarande inte dykt upp?
 
Jodå, han dök upp några minuter efter sista inlägget. En timma sen; det kanske får anses som fullt acceptabelt.
 
Man skall respektera andras tid ! Jag är själv hantverkare och en kvart kan jag tycka är rimligt att både komma för tidigt och för sent. Det är enkelt att ringa sin kund och säga att man blir lite sen.
som sagt respektera andras tid, De flesta har ju tagit ledigt från sitt arbete för att släppa in sin hantverkare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.