Två besiktningsmän har godkänt vår hus byggt 2012 , ingen har gjort anmärkning på detta.
Snart ska huset säljas och jag undrar om golvbrunnen sitter rätt. Den är lite sned monterad och den blåa tätskiktet syns. Vattenlåset går att ta upp utan problem för att rensa brunnen.
Vad tycker ni om snedmonterad golvbrunn ?
Snart ska huset säljas och jag undrar om golvbrunnen sitter rätt. Den är lite sned monterad och den blåa tätskiktet syns. Vattenlåset går att ta upp utan problem för att rensa brunnen.
Vad tycker ni om snedmonterad golvbrunn ?
Stefan: du verkar ha koll på detta (eller någon annan har koll). Det verkar som att denna klämring är ett återkommande problem (här På byggahus och i besiktningsprotokoll) dvs att den är felmonterad och att det sticker ut.
Varför är det så ofta detta sker? Är det svårt att skära rätt?
Varför är det så ofta detta sker? Är det svårt att skära rätt?
Kontrollera vad det är för fabrikat och modell på golvbrunnen.
Ladda ner montageanvisningen och jämför.
I en del ska matta synas under klämringen och i en del inte.
När det är skruvad klämring tippar jag på att tätskiktet ska synas under klämring.
Men som alltid följ tillverkarens anvisning.
Ladda ner montageanvisningen och jämför.
I en del ska matta synas under klämringen och i en del inte.
När det är skruvad klämring tippar jag på att tätskiktet ska synas under klämring.
Men som alltid följ tillverkarens anvisning.
Klicka här för att svara


