Nu har jag satt på 3 st Wago, en på varje ledning. Ser det rätt ut? Eluttag i vägg under installation med synliga ledningar och ingjuten dosa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, av det lilla man ser.
 
S
Vi ser ju ingenting alls förrutom att du har tokkorta trådar.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Eftersom man inte ser någon ledning alls, så är det svårt att veta om det är rätt?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Nu uttalar jag mig bara som amatör så fäst inget avseende vid detta. Men: du ska ha en näve ledning till övers för att koppla, säg en dm eller så. Annars blir det svårigheter.

Blir det för kort så får du dra nya kablar i rören, inte svårare än så.
 
Redigerat:
R
Fem trådar om detta jäkla uttag i taket. Måste vara något slags rekord :)
 
Måste ha missat fyra trådar här...
 
R
H Harald Blåtumme skrev:
Måste ha missat fyra trådar här...
Alla trådar som TS skapat, utom en som handlade om golvlister, handlar om detta uttag. Sammanlagt fem stycken.
 
Nä! Det ser inte rätt ut.
Trådarna skall vara skalade 11 mm och instuckna så man ser kopparen i den genomskinliga kammaren!
 
Man kan inte koppla utan att ha tillräckligt med slack i anslutande trådar. Dra ny tråd i rören så du får koll på anslutningarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.