Hej!
Har precis behandlat klart min altan + räcke med Sioo träskydd.
Tänkte om någon går i köptankar eller bara är nyfiken på behandlingen så lägger jag in lite bilder här.
Altanen är ca 70 kvm + räcke 45x45 runt om. Trallen är 145x34 mm.
Gjorde klart sista strykningen i söndags. Nu idag kom första regnskuren. Ska bli kul och se om det börjar gråna till lite
just nu är den mest orange brun-flammig med lite gråa fläckar.
Första bilden från när en del av altanen är struken med steg 1 två ggr.
Har precis behandlat klart min altan + räcke med Sioo träskydd.
Tänkte om någon går i köptankar eller bara är nyfiken på behandlingen så lägger jag in lite bilder här.
Altanen är ca 70 kvm + räcke 45x45 runt om. Trallen är 145x34 mm.
Gjorde klart sista strykningen i söndags. Nu idag kom första regnskuren. Ska bli kul och se om det börjar gråna till lite
Första bilden från när en del av altanen är struken med steg 1 två ggr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite bilder efter gårdagens regn. Vattnet pärlar sig på trallen. Har blivit aningen grått på vissa ställen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dyrt?
Ja det är inte direkt gratis, har gjort över med 20 liter träskydd samt 12 liter ytskydd.
Strök bara en gång på räcket för att det skulle räcka, blir ju inte direkt något slitage där så hoppas det blir bra trots det.
Var inte meningen att jag skulle ta räcket först, men tror det blir snyggast att göra så ändå.
Strök bara en gång på räcket för att det skulle räcka, blir ju inte direkt något slitage där så hoppas det blir bra trots det.
Var inte meningen att jag skulle ta räcket först, men tror det blir snyggast att göra så ändå.
Produkter som diskuteras: "ytskydd"
Ytskydd Jape
Skydd för markytor, tak och fasader
299 kr inkl moms
Läs mer
Hur ser altanen ut nu efter 3 mån?lillnysta skrev:Ja det är inte direkt gratis, har gjort över med 20 liter träskydd samt 12 liter ytskydd.
Strök bara en gång på räcket för att det skulle räcka, blir ju inte direkt något slitage där så hoppas det blir bra trots det.
Var inte meningen att jag skulle ta räcket först, men tror det blir snyggast att göra så ändå.
Jag har också behandlat med Sioo, samt har ett räcke/vindskydd liknande ditt.
Jag upplever att det tar längre tid innan ribborna vitnar (vilket beror ju på att det kommer mindre regn på dem).
Men hur ser dina ut nu? Har du spolat vatten på dem manuellt, eller har regnet och tiden fått göra sitt?
Jag upplever att det tar längre tid innan ribborna vitnar (vilket beror ju på att det kommer mindre regn på dem).
Men hur ser dina ut nu? Har du spolat vatten på dem manuellt, eller har regnet och tiden fått göra sitt?
Ribborna har inte alls kommit lika långt i processen som golvet. Har inte spolat vatten på dom men kanske ska göra det.
Golvet börjar bli riktigt fint nu även om det ska bli ännu gråare än vad det är.
Kan lägga upp bild sen.
Golvet börjar bli riktigt fint nu även om det ska bli ännu gråare än vad det är.
Kan lägga upp bild sen.
Har
Hur ser det ut nu? Nästan ett år senare..
Har varit väldigt sugen på SIOO och är fortfarande.lillnysta skrev:
Hur ser det ut nu? Nästan ett år senare..
Jo det har blivit grått och snyggt. Dock fått en hel del alger på en del av trallen. Hade två olika märken på trall när jag byggde varav den ena fått en del alger och andra märket har nästan klarat sig helt. Räcket har inte blivit lika grått som trallen men har ej heller spolat något vatten på den. Ska köra på sista strykningen nu till våren.StevieGee skrev:
Nöjd än så länge med utseendet. Önskar lite mer grå nyans men tror den kommer mer nu andra strykningen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden