3 994 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Silver Cloud B-110 vinterförvaring
Det uppblåsbara spaat som köptes på Coop tidigare ska nu packas ihop för vintern. Jag badade igår sista gången med barnbarnet och det var härligt att se ångan stiga upp i det kalla vädret.
Därefter lossade jag dräneringspluggen så att vattnet rann ut. Sedan flyttade jag poolen till garaget och placerade den på en filt. Det stod sedan i bruksanvisningen att bublingsluften skulle vara på i 90 minuter så att luftkanalen i botten skulle torkas torr.
Idag har jag tittat på den medföljande DVD:n och där visas på filmen hur man lossar på de invändiga anslutningarna och spolat rent dem. Sedan visas hur man underifrån ska plocka isär pump mm och tömma dessa. I vår pool ser det inte likadant ut som på filmen så detta har jag inte gjort. Det rann dock ut vatten i poolen när jag vände på pump/värme-delen, så det kanske rann ut i alla fall.
Är det någon här som vet om det behöver göras något ytterligere före inpackning i karongen igen?
//Bosse
Därefter lossade jag dräneringspluggen så att vattnet rann ut. Sedan flyttade jag poolen till garaget och placerade den på en filt. Det stod sedan i bruksanvisningen att bublingsluften skulle vara på i 90 minuter så att luftkanalen i botten skulle torkas torr.
Idag har jag tittat på den medföljande DVD:n och där visas på filmen hur man lossar på de invändiga anslutningarna och spolat rent dem. Sedan visas hur man underifrån ska plocka isär pump mm och tömma dessa. I vår pool ser det inte likadant ut som på filmen så detta har jag inte gjort. Det rann dock ut vatten i poolen när jag vände på pump/värme-delen, så det kanske rann ut i alla fall.
Är det någon här som vet om det behöver göras något ytterligere före inpackning i karongen igen?
//Bosse
Medlem
· Västra Götaland
· 11 inlägg
Förvarar du Spa:t frostfritt behöver du inte plocka ner pumpen och tömma.
Är allt torrt och avtorkat är det bara att packa ner i kartong och vinterförvara.
Du vet om att det går att ha den igång även i minusgrader?
//Lars
Är allt torrt och avtorkat är det bara att packa ner i kartong och vinterförvara.
Du vet om att det går att ha den igång även i minusgrader?
//Lars
Tack för svaret. Vi har haft den på altanen och där kan det rasa ned snö och därför bör vi i så fall på vintern ha en annan plats för den. Jag är mycket nöjd med dess funktion den tid vi haft den igång och ser fram emot att få sätta upp den till våren igen.Lille Lars skrev:
//Bosse
Klicka här för att svara