Jag vet att den inte är så bra för hälsan :eek: och drar tillbaka min rekomendation om PL400 till alla som läser på detta forum. Jag vill inte att någon skall insjukna på grund av något jag själv använder och tycker fungerar bra i speciella situationer. Trä/kakel till exempel. (självlärd och testat lite olika metoder) ANVÄND INTE PL400 TILL FOGNING. Den hördes hoppas jagestwing skrev:vänta lite nu.?
denna ide va helt ny för mig?
jag använder pl 400 i mina ränndalar bara.d^_^b
på byggena är faktiskt denna produkt avskriven då hälsorisken är för stor.
så inomhus ej, å framförallt inte till att foga ihop skivan med kaklet?:eek:
produkten är bra men hoppas du sköjjar me mig nu?
mvh
snickar estwing
Kom över ett parti mjukfog på en auktion, jättebra och hållbar.
Fick den i flera bra färger. Mest grå nyans och riktigt bra pris
Funkar både i badrum och kök eller var som helst på huset.
Gått åt en hel del nu till alla renoveringar och en del på fasaden på huset.
Står inget om silicon på förpackningarna bara något typ PCB, vad det nu kan vara?
Luktar inte som silicon brukar göra men smidigt som attans och hållbart som bara den.
Ingen missfärgning hittills. Inget mögel eller andra problem.
Kanske kan vara något att rekomendera andra med eller vad tycker ni?
/Roland
Fick den i flera bra färger. Mest grå nyans och riktigt bra pris
Funkar både i badrum och kök eller var som helst på huset.
Gått åt en hel del nu till alla renoveringar och en del på fasaden på huset.
Står inget om silicon på förpackningarna bara något typ PCB, vad det nu kan vara?
Luktar inte som silicon brukar göra men smidigt som attans och hållbart som bara den.
Ingen missfärgning hittills. Inget mögel eller andra problem.
Kanske kan vara något att rekomendera andra med eller vad tycker ni?
/Roland
Om det skulle vara en pik till mig så tar jag emot denrolri skrev:Kom över ett parti mjukfog på en auktion, jättebra och hållbar.
Fick den i flera bra färger. Mest grå nyans och riktigt bra pris
Funkar både i badrum och kök eller var som helst på huset.
Gått åt en hel del nu till alla renoveringar och en del på fasaden på huset.
Står inget om silicon på förpackningarna bara något typ PCB, vad det nu kan vara?
Luktar inte som silicon brukar göra men smidigt som attans och hållbart som bara den.
Ingen missfärgning hittills. Inget mögel eller andra problem.
Kanske kan vara något att rekomendera andra med eller vad tycker ni?
/Roland
Jag hoppas du skojar :eek:
En länk från SAKAB: http://www.sakab.se/templates/Page.aspx?id=594
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Känns ju faktiskt som du läst på tuben att det fäster mot bl.a både trä och kakel.Tessok skrev:Jag vet att den inte är så bra för hälsan :eek: och drar tillbaka min rekomendation om PL400 till alla som läser på detta forum. Jag vill inte att någon skall insjukna på grund av något jag själv använder och tycker fungerar bra i speciella situationer. Trä/kakel till exempel. (självlärd och testat lite olika metoder) ANVÄND INTE PL400 TILL FOGNING. Den hördes hoppas jag![]()
För den sakens skull är det som sagt ingen höjdare som mjukfog.
Skall sluta älta detta, bara du lovar att skicka upp någon bild här så vi får se resultatet när du mjukfogat i ditt kök med PL400...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden