estwing skrev:
vänta lite nu.?
denna ide va helt ny för mig?

jag använder pl 400 i mina ränndalar bara.d^_^b

på byggena är faktiskt denna produkt avskriven då hälsorisken är för stor.
så inomhus ej, å framförallt inte till att foga ihop skivan med kaklet?:eek:

produkten är bra men hoppas du sköjjar me mig nu?

mvh
snickar estwing
Jag vet att den inte är så bra för hälsan :eek: och drar tillbaka min rekomendation om PL400 till alla som läser på detta forum. Jag vill inte att någon skall insjukna på grund av något jag själv använder och tycker fungerar bra i speciella situationer. Trä/kakel till exempel. (självlärd och testat lite olika metoder) ANVÄND INTE PL400 TILL FOGNING. Den hördes hoppas jag :p
 
optimum
Kom över ett parti mjukfog på en auktion, jättebra och hållbar.
Fick den i flera bra färger. Mest grå nyans och riktigt bra pris :)

Funkar både i badrum och kök eller var som helst på huset.
Gått åt en hel del nu till alla renoveringar och en del på fasaden på huset.

Står inget om silicon på förpackningarna bara något typ PCB, vad det nu kan vara?

Luktar inte som silicon brukar göra men smidigt som attans och hållbart som bara den.
Ingen missfärgning hittills. Inget mögel eller andra problem.

Kanske kan vara något att rekomendera andra med eller vad tycker ni?


/Roland
 
rolri skrev:
Kom över ett parti mjukfog på en auktion, jättebra och hållbar.
Fick den i flera bra färger. Mest grå nyans och riktigt bra pris :)

Funkar både i badrum och kök eller var som helst på huset.
Gått åt en hel del nu till alla renoveringar och en del på fasaden på huset.

Står inget om silicon på förpackningarna bara något typ PCB, vad det nu kan vara?

Luktar inte som silicon brukar göra men smidigt som attans och hållbart som bara den.
Ingen missfärgning hittills. Inget mögel eller andra problem.

Kanske kan vara något att rekomendera andra med eller vad tycker ni?


/Roland
Om det skulle vara en pik till mig så tar jag emot den ;)
Jag hoppas du skojar :eek:

En länk från SAKAB: http://www.sakab.se/templates/Page.aspx?id=594
 
Paul-Staffanstorp
Tessok skrev:
Jag vet att den inte är så bra för hälsan :eek: och drar tillbaka min rekomendation om PL400 till alla som läser på detta forum. Jag vill inte att någon skall insjukna på grund av något jag själv använder och tycker fungerar bra i speciella situationer. Trä/kakel till exempel. (självlärd och testat lite olika metoder) ANVÄND INTE PL400 TILL FOGNING. Den hördes hoppas jag :p
Känns ju faktiskt som du läst på tuben att det fäster mot bl.a både trä och kakel.

För den sakens skull är det som sagt ingen höjdare som mjukfog.

Skall sluta älta detta, bara du lovar att skicka upp någon bild här så vi får se resultatet när du mjukfogat i ditt kök med PL400... :rolleyes:;)
 
optimum
Tessok skrev:
Om det skulle vara en pik till mig så tar jag emot den ;)
Jag hoppas du skojar :eek:

En länk från SAKAB: [länk]
Tyckte tråden behövde lite nyans.

Givetvis inget med miljögiftet PCB här :)

Kör med silicon med rätt så lyckat resultat.

/Roland
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.