Hej,

Vi står i begrepp att göra ett taklyft vilket i sin tur innebär att vi kommer att ha en helt ny övervåning att inreda. Jag kommer garanterat att fråga massor i detta forum.

Vi står i valet å kvalet gällande borstat eller oborstat golv på övervåningen.
Antingen blir det Siljan Romantic 25 x 158 . Vitlut, vitolja å vax.
Alt. Siljan structur 25 x 158, vitlut, vitolja å vax.

Har även haft funderingar på att välja en smalare variant tror det var 20 x 135. Men valde bort den då jag tror att det ser för "klent" ut.

Som sagt... Borstat eller oborstat?

Övervåningen kommer att bestå av 3 sovrum, allrum samt badrum. I familjen finns två barn under 3 år.

Tacksam för synpunkter

/Lotta

Borstade golv är väldigt grova och mest lämpade för utrymmen där man har ytterskor på sig. Har sett det på en del hotell och muséer, men min personliga åsikt är att det inte har i vanliga hem att göra.

Hej,

Vi lade i vintras in Siljans Romancegolv i köket. Det är jättefint, men när vi lade in det upplevde vi problem med golvplankor där kortsidan inte hade räta vinklar, vilket är väldigt viktigt om man inte vill få springor. Så vi tyckte det var en hyfsat stor andel plankor vi fick kassera.En del små springor uppstod efter ett tag men det är väl normalt antar jag.

Ett annat problem om du ska ha golvet i barnrum är att det rätt lätt blir märken då golvet är mjukt.

Men, jag måste tillägga att jag gillar vårt golv och det kommer få några törnar men förhoppningsvis åldras med grace

http://www.flickr.com/photos/joakimandersson/3123690456/in/set-72157607250824397/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.