hrj!
Vi har precis monterat ett tvättställ och väggen är lite konvex, så på sidorna är det ca 1 cm bred glipa och ju mer till mitten av tvättstället är det nästan ingen glipa. Vad rekommendera ni att vi gör med den stora glipan när vi spruta i silikon ? Någon som varit med det?
Vi har precis monterat ett tvättställ och väggen är lite konvex, så på sidorna är det ca 1 cm bred glipa och ju mer till mitten av tvättstället är det nästan ingen glipa. Vad rekommendera ni att vi gör med den stora glipan när vi spruta i silikon ? Någon som varit med det?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
För att slippa spill på väggen kan det vara bra med en silikonfog men räkna med att den behöver bytas med jämna mellanrum eftersom den blir ful efter en tid.
imported_Benno skrev:
Här kommer bilderna .
Det är nästan1cm djup springa i utkanten och smalna ju mer mitten man kommer... det beror på att väggen är konvex. Någon med bra lösning hur man täta till det?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Ser exakt likadant ut som hos oss förutom att vår vägg är rak och springan bara ett par mm. Jag använde transparent silikon som nu borde bytas då den gulnat där den varit mest utsatt för stänk.
Ni får nog räkna med en extra bred silikonfog (lägg i någon skumgummilist eller liknande under för att minska silikonförbrukningen) eller bygga om väggen .
Ni får nog räkna med en extra bred silikonfog (lägg i någon skumgummilist eller liknande under för att minska silikonförbrukningen) eller bygga om väggen .
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Antagligen kommer skåpet under förstöras av allt vatten som rinner ner i glipan.
Jag tycker det bara ser ut som att handfatet sitter snett, men det där vet ni ju bättre.
Går det att medla för att minska den största springan?
Jag säger transparant silikon.
Jag tycker det bara ser ut som att handfatet sitter snett, men det där vet ni ju bättre.
Går det att medla för att minska den största springan?
Jag säger transparant silikon.
Klicka här för att svara


