hrj!

Vi har precis monterat ett tvättställ och väggen är lite konvex, så på sidorna är det ca 1 cm bred glipa och ju mer till mitten av tvättstället är det nästan ingen glipa. Vad rekommendera ni att vi gör med den stora glipan när vi spruta i silikon ? Någon som varit med det?

Ta en bild så blir det enklare att ge något råd.
Kanske behöver du inte göra något åt det.

För att slippa spill på väggen kan det vara bra med en silikonfog men räkna med att den behöver bytas med jämna mellanrum eftersom den blir ful efter en tid.

imported_Benno imported_Benno skrev:
För att slippa spill på väggen kan det vara bra med en silikonfog men räkna med att den behöver bytas med jämna mellanrum eftersom den blir ful efter en tid.

Här kommer bilderna .

Det är nästan1cm djup springa i utkanten och smalna ju mer mitten man kommer... det beror på att väggen är konvex. Någon med bra lösning hur man täta till det?

• Springa mellan bänkskiva och kaklad vägg som är ca 1 cm djup vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en nästan 1 cm bred springa mellan vit kakelvägg och handfat som visar en konvex väggyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser exakt likadant ut som hos oss förutom att vår vägg är rak och springan bara ett par mm. Jag använde transparent silikon som nu borde bytas då den gulnat där den varit mest utsatt för stänk.
Ni får nog räkna med en extra bred silikonfog (lägg i någon skumgummilist eller liknande under för att minska silikonförbrukningen) eller bygga om väggen .

Jag hade inte gjort något åt detta. En silikonfog på en bit av vägg/handfat kommer nog bara att se konstigt ut, och som andra säger riskera att bli missfärgad.

Antagligen kommer skåpet under förstöras av allt vatten som rinner ner i glipan.
Jag tycker det bara ser ut som att handfatet sitter snett, men det där vet ni ju bättre.
Går det att medla för att minska den största springan?

Jag säger transparant silikon.

Ser ju ut som skåpet sitter dikt an men att själva hon inte är rätt monterad?

P
Har haft liknande kommod och handfat. Silikon skulle jag säga. Även i underkant mellan handfatet och sidorna för det kommer att svälla upp där annars

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.