Hej

Jag har rätt dåligt vattentryck imellanåt, jag tror att mitt avhärdningsfilter
är problemet. Finns det någon sil ellet något filter i min anläggning som kan behövas rensas tro?
Bifogar ett par bilder på filtret som är av modell Culligan 529
 
  • DSC0001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En bild till...
 
  • DSC0002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har några teorier? :-[
 
Upp upp. Ingen som vet?
 
Dom vill gärna komma och serva, men inte berätta så mycket :-/
Hmm, finns det ingen som har koll?
 
piece skrev:
Dom vill gärna komma och serva, men inte berätta så mycket  :-/
Hmm, finns det ingen som har koll?
Haha vill dom säkert.
Avhärningsfiltret består väll av en filtermassa vilken skall bytas med vissa intervaller/liter, kan väll vara så att det är dags å byta filtermassa.

Du kan ju bröva å ringa någon annan tillverkare, å sedan kan du ju ringa å säga till culligan att om dom inte kommer med råd så kommer en annan firma och servar ;)
 
Dom 2 runda fastskruvade locken innehåller filter, eller silar dock inte problemet till tryckfallet. Vid vidare obduktion av filtret hittade jag 2 st silar i jonbytartanken som var helt igensatta. Numera är dessa rensade och vattentrycket är kalasbra :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.