nope vi har så att vi har en strömbrytare i köket som släcker spis, ugn samt kaffekokare....
allt annat funkar.
så inga proppar m.m.


sen det där med ströspikningar som man hört tror jag inte ett skit på.
så himla mycket elektronik jag har i detta hem så borde isf massa annat pajat mä... datorer, biorum, tv apparater, routers m.m.m.m.

mvh
estwing
 
Hm, okej.. Jag skulle mäta så du har alla faser efter brytarn, kan ju vara nått bleck som glappar.
Har du inte instruktionsboken kvar? Där i brukar det stå olika felkoder..
Strömspikar har jag samma inställning som dig..
Har vart elektriker i 12år och det ända jag stött på är trasiga modem och nån dator . Och då ha de vart åska och en gång en trasig transformatorstation (många trasiga datorer i Märsta då)
 
svärfar är egen elektiker som även dratt all ström i hela huset bygget. så allt sitter på plats.. har ej med att han e elektriker men sannolikheten är mycket liten här!
snackade med han precis å han sa som dig: strömspikning kan förekomma men går hällen så följer andra saker även med.
sen e all elektronik samma skit anser jag.

sen angående felkoder så är det juh så att jag får inga felkoder på hällen mer än bilden jag viat att det blinkar typ va 15 sek sådana streck på zonerna.!

mvh
estwing
 
estwing skrev:
sen angående felkoder så är det juh så att jag får inga felkoder på hällen mer än bilden jag viat att det blinkar typ va 15 sek sådana streck på zonerna.!
Och det står inget om det i manualen?
 
inget om dessa streck!
där står det bara om bokstäver med en siffra!

mvh
estwing
 
torbeno skrev:
Du kan hitta reservdelar på siemens webbplats.
[länk]
Där finns din modell. Inte för att jag sett detta fel innan men skulle gissa på displaykortet (men kan inte garantera det). 1248 kr kostar det. En forumgud byter det enkelt ...
tackar...
va inne där å kikade men jag e nog den sämsta forumgud här inne på data iaf!
jag hittade ej kortet som du länkade till lr har jag fått syntax error?

mvh
estwing
 
estwing skrev:
nope vi har så att vi har en strömbrytare i köket som släcker spis, ugn samt kaffekokare....
allt annat funkar.
så inga proppar m.m.
Det säger fortfarande inget om att alla säkringar är hela. Kolla säkringarna.
 
hempularen skrev:
Det säger fortfarande inget om att alla säkringar är hela. Kolla säkringarna.
ingen säkring har slagit ner.
vår strömbrytare sköter ugnen med.
ugnen funkar.
blir skogstokig när saker å ting ej funkar......:banghead:
:banghead:
 
OK, Den där strömbrytaren måste ju vara en trefas brytare, så en fas hade kunnat vara bruten.
 
hempularen skrev:
OK, Den där strömbrytaren måste ju vara en trefas brytare, så en fas hade kunnat vara bruten.
har nu kollat strömbrytaren, uttaget samt kontaktorn i centralen.
uttaget har sina 400v. strömbrytaren fungerar då den startar ugnen m.m.
kontaktorn drar i centralen då strömbrytaren slås på....
felet är nu häll fanskapet.......

mvh
estwing
 
har idag lämnat in hällen på service.
det sitter juh 2 displaykort i den å dom trodde båda hade gått...
byts båda blir kostnaden runt 2K sa dom.


hmmm.....
mvh
estwing
 
Åska?
 
nej ingen åska.
då hade mer saker i detta hus gått sönder....
mvh
estwing
 
estwing skrev:
nej ingen åska.
då hade mer saker i detta hus gått sönder....
mvh
estwing
Så behöver det inte vara. En spänningstopp kan förstöra viss känslig elektronik medan annan klarar sig bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.