Har en SN45D800SK som blinkar på vattenkranikonen. Har kollat manualen som säger tekniskt fel. Som förslag på lösning säger den starta om maskinen. Om det återkommer kontakta service.
Problemet är att jag inte ens kan starta om den. Händer inget om jag tycker på power-knappen eller håller inne reset-knappen.
Maskinen brummar en liten stund, tyst en liten stund och växlar runt så. Spelar ingen roll om jag öppnar luckan, fortsätter brumma. Har testat bryta strömmen över ett dygn så fort jag slår på börjar den på samma sätt.
Någon som har förslag på åtgärd?
Problemet är att jag inte ens kan starta om den. Händer inget om jag tycker på power-knappen eller håller inne reset-knappen.
Maskinen brummar en liten stund, tyst en liten stund och växlar runt så. Spelar ingen roll om jag öppnar luckan, fortsätter brumma. Har testat bryta strömmen över ett dygn så fort jag slår på börjar den på samma sätt.
Någon som har förslag på åtgärd?
Bästa svaret
Bara brummar , tömningspumpen går , bara vatten ut , inget in , troligtvis vatten på bottenplåten
Bryt strömmen lossa luckan vid golvet i framkant , det sitter en flotör där som stänger allt och startar tömningspumpen
Torka ur vattnet så flotören kommer mot botten , blir det så igen så har du en läcka på någon slang eller annat , då får du ligga med lampa och kolla var det kan läcka när maskinen går
Bryt strömmen lossa luckan vid golvet i framkant , det sitter en flotör där som stänger allt och startar tömningspumpen
Torka ur vattnet så flotören kommer mot botten , blir det så igen så har du en läcka på någon slang eller annat , då får du ligga med lampa och kolla var det kan läcka när maskinen går
Hej
Jag har samma problem också, hur kan man lossa luckan vid golvet i framkant, sitter en flotör där som stänger allt och startar tömningspumpen. jag behöver dina hjälp
Tack på förhand
Jag har samma problem också, hur kan man lossa luckan vid golvet i framkant, sitter en flotör där som stänger allt och startar tömningspumpen. jag behöver dina hjälp
Tack på förhand
Jag har ett liknande problem. Men jag har en gul sörja i tråget under maskinen. Sen droppar det ur ett litet hål så vi funderar på om det är något dräneringshål vid pumpen.
Så jag undrar om någon vet var den gula sörjan kommer ifrån?
Så jag undrar om någon vet var den gula sörjan kommer ifrån?
Klicka här för att svara

