Hej,

Eftre byte till Windows 11 har jag fått ett irriterade problem som jag inte upplevt tidigare.

Webbläsarhistorik med flera identiska poster: 'Vill inte vara medlem hos Byggahus.se. Snälla stryk mig som medlem!' upprepade gånger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det dyker inte alltid upp. Att kom med uppgradering till Win 11 kan ju vara en ren tillfällighet, men lite jobbigt är det. Det blir lite frusterande med tiden.

Vad är det för webläsare?

Chrome, allt likadant som jag hade tidigare. Utöver OS då.

Edit: Version 141.0.7390.108 (Officiell version) (64 bitar)

Jag ska tillägga att det bara händer på Byggahus.se

Problem med win 11
I win 10 hade vi en finfin sak.
Om vi exempelvis hade ett fullskrivet dokument så kunde vi med programmet bl a enkelt göra en inramning som vi sedan kunde spara eller skicka iväg till någon som var intresserad an just den biten på dokumentet. Vi kunde själva spara "urklippet" om vi så ville.
Programmet var super och enkelt.

I WIN 11 har MS lagt till en "utvecklad" version "SKÄRMKLIPPVERKTYGET" som är väldans mycket
mer utvecklat och komplicerat. Oandvändbart för oss.
Vi undrar om det finns något sätt att få till det så att vi kan använda Win 10 versionen igen.
Det finns mycket om detta på nätet , men ovanför vår horisont.
Eller kanske något annat ENKELT program som som kan ersätt vår gamla WIN 10 version.
Vi hoppas
Axelman

RoTe
Det har knappast med bytet till Win11 att göra, jag har haft win11 sedan i våras och detta problem uppstod igår eller idag. Eventuellt att det har med någon uppdatering att göra i så fall. Jag har även fått jättestora problem med att komma åt vissa webbsidor, t.ex. blocket.se, facebook.com youtube.com och dessa platser fungerar fint från min mobil som är ansluten till samma router. Har även testat byta DNS utan framgång.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.