4 922 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
sidebyside kylfrys med kylet på vänstersidan?
Då jag har så dumt mått på den luckan i köket så är side-by-side kyl&frys det mest lämpliga. De drar endel el och ingen verkar riktigt nöja med dem, men iaf.
Fast, alla har kylet på högersidan, vilket blir väldigt klumpigt när man ska hålla på i köket, har någon sett en modell där kylet på vänstersidan måntro?
Detta med "vattendispens" häller man i vattnet manuellt eller måste man dra vattenslang å grejer?
Fast, alla har kylet på högersidan, vilket blir väldigt klumpigt när man ska hålla på i köket, har någon sett en modell där kylet på vänstersidan måntro?
Detta med "vattendispens" häller man i vattnet manuellt eller måste man dra vattenslang å grejer?
eller kanske skulle satsat på ett 75cm brett kombiskåp...
ett vanligt 75 skåp:
365 kwh /år
115 liter frys
327 liter kyl
43db
ett side-by-side:
529 kwh /år
199 liter frys
296 liter kyl
Visst lite mindre frys, med bredare. Inte värre man gömmer en frysbox i garaget.
Då kan jag ju både öppna dörrar och så... hum hum.... fast de är så jäkla dyra...
ett vanligt 75 skåp:
365 kwh /år
115 liter frys
327 liter kyl
43db
ett side-by-side:
529 kwh /år
199 liter frys
296 liter kyl
Visst lite mindre frys, med bredare. Inte värre man gömmer en frysbox i garaget.
Då kan jag ju både öppna dörrar och så... hum hum.... fast de är så jäkla dyra...
Har inte sett något side-by-side med kylen till vänster utan det värkar vara standard med kylen till höger. Ang vattnet så måste det kopplas till det fasta vattnet och inte fyllas på efterhand som man gör på dom flesta ångugnarna.
Mvh
Adam
Mvh
Adam
Mina Bosch har kylen på vänster sida, är grymt nöjd (blev lite överraskad när du sa att ingen var nöjd med side by side, har inget annat än gott att säga om den lösningen).
Kommer inte riktigt ihåg modell på rak arm, men ska kolla om jag hittar info ikväll.
Kommer inte riktigt ihåg modell på rak arm, men ska kolla om jag hittar info ikväll.
Jag såg att vissa hade omhängsbara dörrar, vilket jag skulle bli nöjd med, inget måste att frysen omplacerades då det bara var hållet man öppnade kyldörren (skulle bli så otympligt i det hörnet), vänder jag på den dörren så funkar det kalas.
LG GW-B207FLQK (Silver) 554kwh/år, 40db, 227L frys, 364L kyl. 13.000kr
Fast när jag kollade närmare så var det bluff 227liter frys som egentligen var typ 180literi det verkliga...
Förstår inte varför dom ska göra side-by-side skåpen så låga...
Whirlpool WSC5513 (Rostfri) 45db, 210L frys, 335L kyl, 467,2kwh/år, 15.500kr
fast osäker om de gick att hänga om dörren dock...
LG GW-B207FLQK (Silver) 554kwh/år, 40db, 227L frys, 364L kyl. 13.000kr
Fast när jag kollade närmare så var det bluff 227liter frys som egentligen var typ 180literi det verkliga...
Förstår inte varför dom ska göra side-by-side skåpen så låga...
Whirlpool WSC5513 (Rostfri) 45db, 210L frys, 335L kyl, 467,2kwh/år, 15.500kr
fast osäker om de gick att hänga om dörren dock...
Klicka här för att svara