Har sett hos några kökstillverkare att SideByside kyl/frys varit halv inbyggd dvs täckt sidor och tex överskåp... Hur gör jag så ?? har beställt Ikea kök men köper kyl från tretti och hade tänkt att den skulle stå för sig själv bara! undra bara om någen vet hur man går tillväga ! Går det att göra så med Ikea skåp med om jag moddar? :confused:
 
Det är klart att det går, men du får ju tänka ut det själv om du köper från IKEA.

Själv håller jag på att montera en 75cm bred kyl/frys i mitt kök (Liebherr). Ett bänkskåp 60cm och ett bänkskåp 40cm kapar jag ner så att de blir så låga att de kan hängas på väggen ovanför kylen, tillsammans 100cm breda. De får en gemensam lucka som går uppåt. Kylen ställs under dessa skåp till vänster, och till höger blir det ett "trimmat" högskåp 23cm brett med specialgjorda Tandembox-lådor i. Sen krävs det några luckor och lådfronter i specialmått. På båda sidor sätts täcksidor. Inte så enkelt alltså, men det går...
 
Förstod nästan att det blir att plocka fram den händiga sidan=) Men tack för svaret ;)
 
Vår LG side-by-side (90 cm bred) är "inbyggd" så som Blombäck undrar över. Vanligt högskåp på ena sidan, högskåp med ugn/mikro på den andra. Ovanför två mindre överskåp. Köket är från HTH och det var dom som fixade till det.
Det enda som verkade vara viktigt i sammanhanget var avståndet från taket på kyl/frysen och överskåpet. Detta för ventilationens skull. Den infon finns i kyl/frysens manual. Vi har ca 10 cm avstånd plus ett ventilationsgaller i taksockeln ovanför ena överskåpet.
Kyl/frysen sticker ut nästan 20 cm från de övriga skåpen men det stör oss inte. Det blir en inredningsdetalj i en annars ganska slätstruken skåprad :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.