Renoverar kök och ska bla a ta bort kylskåp och ersätta med vanligt kylskåp mot kombinerad kylfrys eller side by side. Byter också plats (se bild). Enheten kommer alltså att stå långt till vänster i köket.
- opraktiskt med side ny side pga kyldörren högerhängd ?
- om jag tar kombiskåp (60cm) ryms en mindre städskrubben (50 cm)
Givetvis fördel med side by side att volymen är större. Vet ej vilken som kommer ge mest förbrukning.
Undrar också vad ni tror är mest attraktivt ifall vi säljer inom 5 år.
- opraktiskt med side ny side pga kyldörren högerhängd ?
- om jag tar kombiskåp (60cm) ryms en mindre städskrubben (50 cm)
Givetvis fördel med side by side att volymen är större. Vet ej vilken som kommer ge mest förbrukning.
Undrar också vad ni tror är mest attraktivt ifall vi säljer inom 5 år.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Det ser ut som ett litet kök och om lägenheten också är liten så tror jag nog att de flesta som är intresserade av att köpa den tycker att en vanlig kyl/frys på 60 cm är fullt tillräcklig och inte är intresserade av att betala mer för en side-by-side.H Hammarman skrev:
Det skulle jag tycka med den planlösningen utan side-by-side fungerar bäst när den står mittemot ho och arbetsbänk.H Hammarman skrev:
Tack för svaren! Siktar på ett 60 kombi kyl/frys med maximal volym, kanske 2 meter skåp.
Ps tyvärr är det ingen lägenhet utan en normalstor villa... Men ytan för kök är som den är, bara att göra det bästa av läget!
Ps tyvärr är det ingen lägenhet utan en normalstor villa... Men ytan för kök är som den är, bara att göra det bästa av läget!
Håller helt med, kör så i vårt gamla hus.Hojte skrev:
Har dock stående frys, blir inte under 10 grader i källaren, samt att man då lättare kommer ihåg vad man har i frysen, så man slipper saker som ligger länge
Tipsa gärna vad ni får tag i, vårt gamla kombinerade kylskåp o frys är rätt så lågt och kan lätt ta bort ett överskåp över, så jag har smått kollat efter något extra högt. Har mycket bra takhöjd
Klicka här för att svara
