1 200 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Side by side kyl/frys.
Tjena! Ska byta ut hela vårat lägenhets kök, och ska ställa in ett side by side skåp med is och vatten. Nu till problemet köket är rektangulärt och vattnet finns på vänster sida och kyl/frys på den högra sidan. Slangen som följer med skåpet är inte mer än 2m och de räcker inte till alls, jag hade tänkt mig att dra ett prisol rör bakom skåpen och upp till taket sen en 90 grades koppling i vardera ände, men sen är de de att de ska upp gipsskivor i taket, hur de funkar med dolda ledningar? blir de dåligt tryck i vattnet för att jag förlänger slangen dubbelt så mycke?
Hoppas ni förstår hur jag menar
Hoppas ni förstår hur jag menar
Redigerat:
Hej.
Trycket kommer inte att vara något problem då ytan är väldigt liten. Du kan alltid köpa ett nytt rör från någon reservdelsfirma för lastbilar. Dom använder samma dimension till sitt bromssystem. Funkar kalas
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Trycket kommer inte att vara något problem då ytan är väldigt liten. Du kan alltid köpa ett nytt rör från någon reservdelsfirma för lastbilar. Dom använder samma dimension till sitt bromssystem. Funkar kalas
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Precis som Nord64 säger är prisol rör ovekill.
Det räcker mer än väl med såna rör som han rekomenderar.
Det finns även tunna plast slangar som är gjorda för ändamålet.
Tryckfall är inga problem för det sitter ändå strypning i skåpet för får man fullt tryck får man bara glaset halv fullt och resten på golvet.
Det räcker mer än väl med såna rör som han rekomenderar.
Det finns även tunna plast slangar som är gjorda för ändamålet.
Tryckfall är inga problem för det sitter ändå strypning i skåpet för får man fullt tryck får man bara glaset halv fullt och resten på golvet.
Klicka här för att svara