Hej på er!
Jag har en mellanvägg som är 136 cm lång
Mot denna vägg behöver jag rymma följande:
Städskåp 400 mm SideBySide 912 mm sedan täcksida mot bänkskiva med underskåp
-----vägg 1360 mm --- täcksida ---> bänkskiva
Städskåp SideBySide täcksida ---> underskåp
Som jag tolkat öppningsvinkelmåtten och inbyggnadsmåtten.
Det verkar som om man måste ha 39 mm fritt på bägge sidor om side-by-side skåpet, för at kunna öppna skåpet utan att det ska ta i närliggande inredning? Stämmer det.
Kalkylen visar då att det inte får plats.
1360 (vägg)
- 400 (städskåp)
- 39
- 912 (side by side)
- 39
= 1390 mm
3 cm för kort.
Måste jag förlänga väggen 3 cm eller finns det en annan lösning beroende hur man justerar djupen på alla skåp?
Jag kan tänka mig flytta fram övriga skåp i djupled fram till side-by-side enhetens djup exklusive dörrar då borde man kunna öppna enhetens dörrar...
Kan någon försöka tolka inbyggnadsmåtten och dörrvinklarna så vore jag tacksam...
Jag har en mellanvägg som är 136 cm lång
Mot denna vägg behöver jag rymma följande:
Städskåp 400 mm SideBySide 912 mm sedan täcksida mot bänkskiva med underskåp
-----vägg 1360 mm --- täcksida ---> bänkskiva
Städskåp SideBySide täcksida ---> underskåp
Som jag tolkat öppningsvinkelmåtten och inbyggnadsmåtten.
Det verkar som om man måste ha 39 mm fritt på bägge sidor om side-by-side skåpet, för at kunna öppna skåpet utan att det ska ta i närliggande inredning? Stämmer det.
Kalkylen visar då att det inte får plats.
1360 (vägg)
- 400 (städskåp)
- 39
- 912 (side by side)
- 39
= 1390 mm
3 cm för kort.
Måste jag förlänga väggen 3 cm eller finns det en annan lösning beroende hur man justerar djupen på alla skåp?
Jag kan tänka mig flytta fram övriga skåp i djupled fram till side-by-side enhetens djup exklusive dörrar då borde man kunna öppna enhetens dörrar...
Kan någon försöka tolka inbyggnadsmåtten och dörrvinklarna så vore jag tacksam...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Om kylskåpet står längre ut så att dörrarna går fritt från luckor/bänkskiva så borde du få in det utan problem.
Men då kommer det inte liva med varandra.
Men då kommer det inte liva med varandra.
Tack för svaret Marine. Det är ok att det inte livar exakt kanske.
Finns det någon luftspalt man måste ta hänsyn till ? Bak på skåpet finns det en distans som sköter luftspalt.
Vad gäller för sidorna på enheten ? Måttet 39 mm var det bara för dörröppning och inte för luftspalt ?
Finns det någon luftspalt man måste ta hänsyn till ? Bak på skåpet finns det en distans som sköter luftspalt.
Vad gäller för sidorna på enheten ? Måttet 39 mm var det bara för dörröppning och inte för luftspalt ?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Jag har aldrig hört att man behöver luftspalt bredvid ett kylskåp.
Tittar jag på bilden igen så ser kylskåpet utan dörrar att vara 642mm djupt, så det borde vara lugnt.
Tittar jag på bilden igen så ser kylskåpet utan dörrar att vara 642mm djupt, så det borde vara lugnt.
Klicka här för att svara