Jag har både vattenburen golvvärme och element, därav så behöver jag shunta ner vattnet två gånger, en gång för elementen och ytterligare en gång till golvvärmen.
På elementen tänkte jag ha vanliga termostater (alt. eltermostater) och golvvärmen styrs på fördelaren, som skall matas med 36gradigt vatten, via rumstermostater.

Då jag nu eldar med ved och i framtiden med pellets så behöver jag något som ser till att det alltid hålls en konstant temperatur efter första shunten

Det jag har haft ögona på är Termoventilers "ThermOmatic K". (http://www.termoventiler.se/default.asp?webb_ID=170&webbsida_ID=2&u1_ID=14&u2_ID=42)
Är det någon som vet något alternativ till denna eller/och vet vart man kan få tag på denna eller likvärdig till ett hygligt pris ?? Även begagnat duger gott.

Kanske till och med någon som har något som ligger och skräpar hemma  ;)

delbert71 skrev:
[quote author=zoviey link=1132943524/0#13 date=1133013750]det blev en danfoss med både inne och utegivare för 2700:-
Får man fråga varifrån man kan köpa en rumsgivare? Köpte en Danfoss shuntventil & utegivare på Jula för ett par år sedan och tänkte nu koppla in en rumsgivare men hittar inte någon som säljer den.[/quote]

Via en polare på dahl

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.