Hejsan.
Jag börjat kika på shuntautomatik men betonar riktigt vad jag skall välja.

Finns det någon sockan berätta vad dem har och vad som är bra och dåligt.
Jag har ett 1 1/2 halvplanshus ca 170 m2.
Eldar med Vedex 3000 mot 1500 l ack.tank.

H
Köp Thermomatic EC Home.

Finns med trådlös innegivare dessutom

M
Jag använde Automix i några år med vedeldning mot acctankar, fungerade ypperligt. Väldigt lättanvänd och superenkel att installera med en ”telefonkabel” mellan shuntmotorn och kontrollpanelen. Just min modell, 20, har nog utgått ur sortimentet, men som sagt, jag var väldigt nöjd med funktionen.

Majgårdarna
EC Home! I den kan du sätta min temp. Bra om du har golvvärme och vill ha lite komfort i den.

Vilken sorts motor hare stor betydelse, ett foto på shunten så får du rätt svar om olika system

J jonaserik skrev:
Vilken sorts motor hare stor betydelse, ett foto på shunten så får du rätt svar om olika system
Här är bild på motorn.

• Motorn monterad bland isolerade rör på en stenvägg i ett tekniskt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en ESBE -motor , det går en kabel upp i taket, troligtvis till en låda på väggen där inställning av värme görs, följ kabeln
så hittar du, Fota den

J jonaserik skrev:
Det är en ESBE -motor , det går en kabel upp i taket, troligtvis till en låda på väggen där inställning av värme görs, följ kabeln
så hittar du, Fota den
Så ser den ut.

• Danfoss ECL 9324 värmecontrollers panel med tidsur, termostatknappar och på/av-indikator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för fel på den som sitter? Gamla Danfoss brukar hålla för evigt?

Fotografen Fotografen skrev:
Vad är det för fel på den som sitter? Gamla Danfoss brukar hålla för evigt?
Den får inte kontakt med utegivaren

Nog snarare utegivaren som är paj?
Möjligen är det en pt1000-givare, då kan du köpa ett löst (pyttelitet) givarelement för några kronor och ersätta med.

Vart hittar man det?

Möjligen är det en pt1000-givare, då kan du köpa ett löst (pyttelitet) givarelement för några kronor och ersätta med.
vart hittar man det?

En sådan som i länken?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.