Godkväll!

Jag sitter och funderar kring golvvärmefördelar skåpen i en samband med en större ombyggnad.
Jag känner att jag får lite olika svar ang. ifall jag behöver shunt & cirkpump i resp. golvvärmefördelarskåp som är 2st. 8 slingor uppe och 7st nere. Nibe 1255 bergvärmepump. Ingen annan radiator en golv dvs framledningstemp kommer att hållas så låg som möjligt.

Är det någon som har några tips på vägen. 25mm matning till båda skåpen. LK fördelare men inte matningarna inkopplade ennu, har utrymme för push & shunt. Vad säger era erfarenheter?
 
Hej,
Jag har bara blandat radiatorer med eftermonterade GV-slingor. Men vad jag förstår så behövs bara shunt/push om man har för varmt vatten (delat med radiatorer). Det borde dessutom räcka med bara 1 CP vid BVP för att serva alla GV-slingorna.
Varje delslinga behöver ju ändå termostat/styrventil/instrypning.
Det blir dessutom enklare/billigare med bara 1 CP.
Men någon annan kanske vet bättre ??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.