Hej gott folk, och gott nytt år!
Sitter och planerar för kommande projekt, jag har en kökspanna som jag vill koppla till en acktank och sedan ha en eller två stycken fläktkonvektorer. Om jag inte tänker fel så tror jag att en vanlig setup med shuntautomatik kan bli tokig om den ska försöka hålla en temp och att sedan fläktkonvektorn, som ju också har inbyggd termostat som styr fläkt osv kan krocka, så jag tänker att det borde gå att ge den typ 40-50g framledning hela tiden och så får konvektorn göra sitt. Har dock inte klurat ut vad som händer med vattnet då när konvektorn stänger av ibland då när temp är nådd i huset, vet inte annars hur man ska lösa det, för vill ju också att konvektorn ska stänga av sig när varmvattnet är slut, så jag vet inte om den klarar av att göra det utan att ocksp ha funktionen att stänga av när det är för varmt. Detta kommet vara mer som ett backup system då det är kallt eller dyrt så tankarna kommer inte va enorma, också pga platsbrist, så därav möjligheten att varmvattnet tar slut när vi är på jobbet eller innan vi kliver upp på morgonen! Någon som har ett vettigt alternativ?