Har en vanlig enpolig strömbrytare jag vill lägga in en shelly dimmer 2 på , hur kopplar jag . Funktionen är att jag vill endast att den skall tända lampan när de blir mörkt ute , använda den som astrour. Hur kopplar jag den ?

• Grön elektronisk komponent med CE- och RoHS-märkningar hålls upp i en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en väggströmbrytare under installation, synliga ledningar och elkomponenter.
    Skapa konto
Schematisk illustration av en Shelly Dimmer 2 med anslutningar för brytare och ljuskälla.
Skapa konto

Tack ! Jag har den men vad just det jag frågade om hur den kopplas in på en enkel brytare .

Du lossgör trådarna som går till bef. brytare, kopplar dom till L och O. Fas till L och tändtråd till O.
Sedan två nya trådar från brytaren som ansluts till L och SW1-terminalerna.

Perfekt Tack! SW2 behövs då inte i detta fallet då brytaren är enpolig ?

Du konfigurerar enheten hur den ska använda styringångarna.
.
Textdokument som beskriver olika knapptyper för styrning av en enhet.

Om du vill köra på astrour så behöver du ju inte ha strömbrytaren inkopplad alls

O olofh skrev:
Om du vill köra på astrour så behöver du ju inte ha strömbrytaren inkopplad alls
Riktigt ! Men ibland vill man kanske ändå ha en möjlighet att styra lampan genom att släcka den

Har nu kopplat den och de är ju i princip omöjligt att koppla den till telefonen , ibland hittas den men går aldrig lägga till den ! Vanligt problem ?

Har du iakttagit nedanstående?

Skärmdump av text som förklarar att Shelly Dimmer 2 kräver 10W förbrukning eller behöver Shelly Bypass utan nolla.

Tycker det är enklast att hålla koll på vilket ip nr den får igenom routerns interface och sen i shelly appen lägga till genom att ange det.
Mobilapp med markerat alternativ 'Add a device by IP' i inställningsmenyn.
Skapa konto

O olofh skrev:
Tycker det är enklast att hålla koll på vilket ip nr den får igenom routerns interface och sen i shelly appen lägga till genom att ange det.
[bild]
När jag skall lägga till den så säger den att den redan finns , trots att jag inte la. Styra den , kan man återställa den på något sätt ?

P Peter Ver skrev:
När jag skall lägga till den så säger den att den redan finns , trots att jag inte la. Styra den , kan man återställa den på något sätt ?
powercycla den 5 ggr i rad ska fabriksåterställa

O olofh skrev:
powercycla den 5 ggr i rad ska fabriksåterställa
Hur gör jag det ?

P Peter Ver skrev:
Hur gör jag det ?
Alltså strömsätt/ bryt 5ggr i rad.
Testat läsa manualen ;-) (sorry, var bara tvungen)

hoppas du löser det. Har också svurit över att få in några puckar. Nuförtiden kopplar jag in dom på köksbordet först innan montage så att säga

Instruktionsmanual för återställning av Shelly-enhet med QR-koder för att ladda ner mobila applikationer.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.