4 133 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Servitut - vad får man och vad får man inte göra!
Moderator
· Stockholm
· 57 799 inlägg
Du skriver att ni har sevitu på en gårdsplan, det bör väl framgå vad syftet är med servitutet. Får ni köra/parkera på gårdsplanen. Eller är gårdsplanen en del av er tomt i största allmänhet, men som ni inte äger?
Tjena, Köra och parkera. Vi har lite grejjer mot våran maskinhall och han har sopor mot sin hall, så det är inte en del av vår tomt i allmänhet. Gränsen går vid knappt halva till hans favör.H hempularen skrev:
Det låter som att ni har varsitt uthus med en gemensam plan emellan. Där fastighetsgränsen ligger på gårdsplanen. Stämmer det?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Logga in med e-legetimation på mina sidor hos lantmäteriet. Sen kan du posta servitutet här
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Kör skärmklippverktyget i värsta fall
Klicka här för att svara
