Hej,
Var i kontakt med ett företag för att komma och kolla på min 410p där kompressorns har börjat att låta (tror att den sitter löst). Nör den drar igång så dunkar det i hela huset.

En servicetekniker skulle ringa av mig för att berätta hur jag kopplade ur kompressorna och bara körde på elpatronen tills serviceteknikern kommer på torsdag. Men jag satt upptagen hela dagen och kunde inte svara.

Så min fråga är om någon här vet hur jag stänger av kompressorn och kör 100% elpatron?

Minns inte riktigt men om det går så är det i någon av menyerna kolla bruksanvisningen. Om du upplever att kompressorn är lös så är det förmodligen gummifötterna som behöver bytas tror dom kostade 600 kr+servcebesök så några tusenlappar blir det.

cecar33 skrev:
Minns inte riktigt men om det går så är det i någon av menyerna kolla bruksanvisningen. Om du upplever att kompressorn är lös så är det förmodligen gummifötterna som behöver bytas tror dom kostade 600 kr+servcebesök så några tusenlappar blir det.
Det står inget om att man kan stänga av kompressorn i manualen. Jag tolkade som att det fanns en "dold" servicemeny där det gick att göra fler inställningar.

Finns ingen "dold" servicemeny. Man måste stänga av strömmen till pannan, fälla ner stora el-panelen, märka upp färgerna på kabeln till kompressorn (relä nr 1 längst in) med spritpenna och sedan skruva bort kabeln från anslutningarna på reläkortet. Isolera de lösa ledarna till kompressorn med lite eltejp.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.