2 231 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Servicemeny, Heru 130 ec2
Medlem
· Värmland
· 10 inlägg
Hejsan!
Vi har kört vårt ftx-aggregat lite mer än en månad nu och luften är som förbytt. Det är helt underbart att andas nu.
De var och ställde in donen häromdagen och tyvärr blev systemet rätt så högljutt eftersom de brassade på rätt rejält aggregatet (satte standard på FL 2300 varv, TL 1800). Det är 7 FL-don och lika många TL-don.
Under natten är det svårt att somna om, om man har på dessa hastigheter, men har valt att använda min-värde som jag lyckats ställa upp till typ FL 1200 varv och TL 900 varv.
Jag ville ställa om "medium", men det går inte att ställa ner: är typ samma värden som standardinställningen och kan bara höjas. Är det någon som känner igen denna begränsning och har någon lyckats kringgå detta utan att ändra på standardinställningen?
Veckouret är helt suveränt, men jag skulle vilja ha mer custom made...
Vi har kört vårt ftx-aggregat lite mer än en månad nu och luften är som förbytt. Det är helt underbart att andas nu.
De var och ställde in donen häromdagen och tyvärr blev systemet rätt så högljutt eftersom de brassade på rätt rejält aggregatet (satte standard på FL 2300 varv, TL 1800). Det är 7 FL-don och lika många TL-don.
Under natten är det svårt att somna om, om man har på dessa hastigheter, men har valt att använda min-värde som jag lyckats ställa upp till typ FL 1200 varv och TL 900 varv.
Jag ville ställa om "medium", men det går inte att ställa ner: är typ samma värden som standardinställningen och kan bara höjas. Är det någon som känner igen denna begränsning och har någon lyckats kringgå detta utan att ändra på standardinställningen?
Veckouret är helt suveränt, men jag skulle vilja ha mer custom made...
Medlem
· Värmland
· 10 inlägg
Det sitter några ordentliga ljuddämpare på vinden, men inga i donen, vad jag sett. Vi vill inte dra på oss mer utgifter. Det blev dyrt nog som det blev.
Någon som har förslag på vilket fabrikat på don man i så fall ska välja?
Någon som har förslag på vilket fabrikat på don man i så fall ska välja?
Medlem
· Värmland
· 10 inlägg
Oljudet verkar mest vara av "sus-karaktär".
Klicka här för att svara
