Hejsan!
Vi har kört vårt ftx-aggregat lite mer än en månad nu och luften är som förbytt. Det är helt underbart att andas nu.

De var och ställde in donen häromdagen och tyvärr blev systemet rätt så högljutt eftersom de brassade på rätt rejält aggregatet (satte standard på FL 2300 varv, TL 1800). Det är 7 FL-don och lika många TL-don.

Under natten är det svårt att somna om, om man har på dessa hastigheter, men har valt att använda min-värde som jag lyckats ställa upp till typ FL 1200 varv och TL 900 varv.

Jag ville ställa om "medium", men det går inte att ställa ner: är typ samma värden som standardinställningen och kan bara höjas. Är det någon som känner igen denna begränsning och har någon lyckats kringgå detta utan att ändra på standardinställningen?

Veckouret är helt suveränt, men jag skulle vilja ha mer custom made...

Sattes det aldrig in några ljuddämpare? Har ni de tystaste donen för tilluften? Kanske värt att be ventfirman sätta in några ljuddämpare, kostar inte farligt mycket.

Det sitter några ordentliga ljuddämpare på vinden, men inga i donen, vad jag sett. Vi vill inte dra på oss mer utgifter. Det blev dyrt nog som det blev.
Någon som har förslag på vilket fabrikat på don man i så fall ska välja?

Oljudet verkar mest vara av "sus-karaktär".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.