680 läst ·
12 svar
680 läst
12 svar
Heru 130S 10k
hejsan har fått ett erbjudande att köpa ett begagnat Heru 130S av min chef för 10k. jag undrar ifall detta är bra deal och om jag ska tacka och ta emot det har Bacho system nu men tänkte göra om det till FTX och fimpa värmeväxlaren.
bor i ett suterränghus på 160m2.
bor i ett suterränghus på 160m2.
Nä alltså jag har ett acf uppe på vinden och en acj nere på plan 1. Planen är att bägge ska ut, ett nytt ftx på vinden sedan bygga ihop rören där värmeväxlaren satt 👍H Håbbe01 skrev:
Men det jag vill veta är om det är ett bra aggregat och om det är värt 10k
vi har inte använt värmaren på bacho sedan vi flyttat in och det är så man kan gå i shorts och t-shirt i husetH Håbbe01 skrev:
därför är planen att sätta in ett nytt FTX istället. den har ju en eftervärmare ifall man vill använda den.
men vad tror du om erbjudandet är det ett bra aggregat för 10k dem säger att dem inte använt det så mycket. då dem behövde byta ut det mot ett större ganska snabbt.
Den har väl säkert lite bättre verkningsgrad än gamla. Men en llvp r ju bara ett komplement till annan värmekälla dvs den ACJ som du skall hiva ut. Okej braskamin finns ju. Skulle isåfall behålla ACJ på bottenvåning och lägga ftx tilluft före denna. ACJ kan ju vara i offläge tills det krisar. Ftx eftervärmare ger ingen tillskottsvörme till huset utan bara komfortabel tilluft.
Klicka här för att svara