Som titeln säger - Finns det något uppenbart fel med denna golvbrunn? Badrummet ska tydligen vara utfört år 2014 av NBJ Kakel och Bygg AB (har de gått i konkurs? Heter de något annat idag?) som det finns andra trådar om på forumet.
Underbart! SÅ vill man att det ska se ut! Iofs blir ju manschetten mer exponerad, men det blir iaf inspekterbart!S0MMER skrev:
Så länge silen ligger på och man inte städar med global knivar så är det ingen större fara. 
Det är ju ett gott tecken att man åtminstone ser klämringen på din brunn. Men svårt att se huruvida där sitter någon manschett, om dem bara vikt ner duken eller helt och hållet hoppat tätskikt. Har dock sett många brunnar som ser ut på det där viset och det behöver nödvändigtvis inte betyda att man gjort ”fel”, men jag hade då aldrig lämnat ett bygge sådär, snudd på att du inte får ut vattenlåset.
Det är ju ett gott tecken att man åtminstone ser klämringen på din brunn. Men svårt att se huruvida där sitter någon manschett, om dem bara vikt ner duken eller helt och hållet hoppat tätskikt. Har dock sett många brunnar som ser ut på det där viset och det behöver nödvändigtvis inte betyda att man gjort ”fel”, men jag hade då aldrig lämnat ett bygge sådär, snudd på att du inte får ut vattenlåset.
Jag vet! Det är bedrövligt! Blir mörkrädd på varenda jäkla visning! Ärligt talat förstår jag inte själv hur det inte kan finnas ett oberoende kontrollorgan som ska godkänna våtrumsrenoveringar - byggfel i våtrum måste kosta samhället hur mycket som helst årligen!
Klicka här för att svara