Som titeln säger - Finns det något uppenbart fel med denna golvbrunn? Badrummet ska tydligen vara utfört år 2014 av NBJ Kakel och Bygg AB (har de gått i konkurs? Heter de något annat idag?) som det finns andra trådar om på forumet.

• En golvbrunn med synliga tecken på mögel och smuts runtomkring, inplastat rör till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att se när någon kladdat duktigt med fixet. Klämringen sitter men om manschett är monterat korrekt går inte att se. Jag kontrar med en bild från mitt badrum byggt 2019.

• Närbild på en duschavlopp med överskott av fix och synlig klämring, inbyggd i ett kaklat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jompa94
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Svårt att se när någon kladdat duktigt med fixet. Klämringen sitter men om manschett är monterat korrekt går inte att se. Jag kontrar med en bild från mitt badrum byggt 2019.
Underbart! SÅ vill man att det ska se ut! Iofs blir ju manschetten mer exponerad, men det blir iaf inspekterbart!

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Så länge silen ligger på och man inte städar med global knivar så är det ingen större fara. :crysmile:

Det är ju ett gott tecken att man åtminstone ser klämringen på din brunn. Men svårt att se huruvida där sitter någon manschett, om dem bara vikt ner duken eller helt och hållet hoppat tätskikt. Har dock sett många brunnar som ser ut på det där viset och det behöver nödvändigtvis inte betyda att man gjort ”fel”, men jag hade då aldrig lämnat ett bygge sådär, snudd på att du inte får ut vattenlåset.

• Gilla
Jompa94
  • Laddar…
Jag vet! Det är bedrövligt! Blir mörkrädd på varenda jäkla visning! Ärligt talat förstår jag inte själv hur det inte kan finnas ett oberoende kontrollorgan som ska godkänna våtrumsrenoveringar - byggfel i våtrum måste kosta samhället hur mycket som helst årligen!

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.