Hej,

Vi grävde ner en 6 m3 stor septiktank för ett år sen. Efter första vintern så såg vi att marken runt tanken hade satt sig runt 0,5 - 1dm och den började fyllas upp för fort när snön töade. Vi grävde fram toppen av tanken och såg då att anslutande rör från huset hade knäckt en bit av glasfibern och och att det läckte in tövatten där. Han som grävde ner tanken kom då och lagade skadan. Detta var i våras.

Nu tyckte vi att tanken fylldes upp för fort igen och jag var hemma när de kom och tömde tanken och lös ner i den när den var helt tom och ser då att det är en skada i botten av tanken nästan precis rakt ner under manluckan där det rinner in vatten.

Hur sjutton går man tillväga för att laga den skadan? Måste man gräva upp hela tanken och laga på utsidan eller skulle man kunna droppa ner någon hink betong eller liknande och täcka skadan?

Jag tycker att han som grävde ner tanken för ett år sen har något typ av ansvar här eller tänker jag fel? Borde jag kräva att han löser problemet?

Tack på förhand!

kulle
Jag tycker oxå din entrepenör har ett ansvar i detta, gropen skulle rensats från sten och lagts ett lager sand i botten.
För troligtvis är det en sten som tryckt hål i tanken.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.