Hur var det nu med slangen från kisstunnan. Man kan inte sätta dit en koppling för då sänks trycket ut och tunnan fylls istället för töms, det går att byta slang. Ja så långt är jag med men går det att förlänga och hur långt? Jag når ju bara en liten bit med originalslangen men attans så grönt gräset är där.
För övrigt är jag skitnöjd, hihi, med min Separett.

Det här är egentligen inte svar på din fråga, men jag köpte en ejektortank till min separett förra året och rekommenderar det verkligen. Man kopplar bara på trädgårdsslangen och kan sedan spruta ut gödning ("guldvatten") över _hela_ gräsmattan istället. :rolleyes:

Jag har inte använt den medföljande slangen utan istället ett plaströr, vanligt avloppsrör (32 mm tror jag) och dragit ut bakom huset. Det är säkert fem meter långt, med en svag lutning för att det ska rinna bra. Jag har fuskat lite och leder vätskan till en liten "stenkista" så länge, men meningen är att jag ska göra som man ska, och samla upp det i en tunna som man sen spär ut och vattnar med. Eller häller i latrinkompostaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.