Hej!

Nu vet jag vad många tycker om Malmbergs så det kan vi lämna:)

Men om man nu skulle vilja ha dessa uttag, Nova. Finns de med separat brunnständning?
SÅ jag kan ha timer i ena och ständig ström i andra.

Nej,
Tyvärr inte har inte sett att de har någon modell med separat brunntändning

Så vill man ha det får man välja modell utefter det då?

Hur är det att inte ha uttag och strömställare från samma serie/tillverkare? Fult?

Jag tycker att det kan gå bra, problemet är väl att de kan gulna olika fort/mycket. Det viktigaste är att du tycker det är snyggt.

Gulnandet går ju att motarbeta.
Det har nämnts på annat ställe att det finns ju en risk att det sliter på plasten så man ska väl inte köra det på sina dyrbaraste klenoder, men gulnade elgrejer är säkert ingen större fara med.

http://retr0bright.wikispaces.com/

Mikael_L
gadeberg skrev:

Hur är det att inte ha uttag och strömställare från samma serie/tillverkare? Fult?
Det bestämmer du väl själv.

Jag funderar i alla fall på att ha någon Biltema-dimmer som komplement till Eljo Trend som det blir i övrigt i huset. Dom ser snarlika ut faktiskt. :)
Men inget är skrivet i sten än.

gadeberg skrev:

Det är ju en smaksak, men jag skulle iallafall inte blanda i samma rum (om de inte ser väldigt lika ut)

Inte blanda i samma rum, men olika typer i olika rum kan man ju ha. Förslagsvis samma serie, fast olika färger och matriel (stål/glas osv). (ELJO Exxact)

//Patrik

Ok, tackar för alla synpunkter.
Vill helst inte blanda. Och ingen större skafa skedd än då det ända rummet som har malmbergs är ett sovrum på ovanvåningen. Då får bli att ge sig in i djungeln igen och välja. :)
En anledning till att inte välja malmbergs;)
Vilka grossister finns det som säljer elsaker?
För privat personer tycker jag bara det finns elbutik då många andra har lite dåliga sidor.

Solar, Selga, Storel, Elektroskandia, Ahlsell m.fl. men de säljer allt som oftast inte till privatpersoner.
Men gör egentligen någon grossist det? Godisgrossisterna som säljer godis till Ica, säljer de till privatpersoner också, må tro?

//Patrik

Jag är inte privat person till yrket så brukar kunna lösa sig:)
Kom på att de är bara vid uttagen vid fönstren som jag behöver de na typen av uttag och de kommer ju skymmas av gardin

Men vilket uttag tycker ni liknar Malmbergs Nova mest?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.