Har försökt att få ut information om de kaminer som företaget Selmac säljer. Det finns inga tekniska beskrivningar, energideklarationer eller typgodkännande på deras hemsida och när man frågar via mail flera gånger så får man de mest idiotiska svar att allt finns på hemsidan eller titta på de här klippet på YouTube!
Ytterst oseriöst men också kanske falsk marknadsföring, finns det godkännande och energideklarationer eller inte? Lurar detta företag folk att köpa billiga kaminer som inte får installeras?
Någon som har erfarenhet eller rentav fått ovan nämnda information från företaget?

En kompis ringde och pratade med dem (ja, killen som har företaget antar jag) och när han hade för mycket frågor fick han luren i örat.
Personligen kommer jag undvika det företaget.

Ok, intressant. Hoppas folk är medvetna om de nya reglerna ang eldstäder och inte råkar köpa icke godkända varianter.

Hur ligger det till med de nya reglerna och hur kan man se vad som uppfyller dem? Är det någon märkning eller så som saknas på Selmac?

Jag förutsätter att de är godkända grejer som de säljer. De skulle knappast finnas kvar på marknaden annars. Men precis som tidigare så skulle man önska lite mer information på hemsidan, för de har en del intressanta modeller.

• Gilla
Grevlingen
  • Laddar…
Guzzi Guzzi skrev:
Jag förutsätter att de är godkända grejer som de säljer. De skulle knappast finnas kvar på marknaden annars. Men precis som tidigare så skulle man önska lite mer information på hemsidan, för de har en del intressanta modeller.
Ja, de är så mycket billigare än andra märken att man blir fundersam...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.