RoTe
Det var inte chromes tilläggs fel i alla fall.

RoTe RoTe skrev:
Ser inte riktigt varför jag hela tiden ska felsöka och anpassa mig efter BH
Kanske för att det är svårt för oss andra att felsöka på din utrustning. 😉

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske för att det är svårt för oss andra att felsöka på din utrustning. 😉
Jo just men märkligt att det bara är en enda webbsida som konstant är problem för mig

RoTe RoTe skrev:
Jo just men märkligt att det bara är en enda webbsida som konstant är problem för mig
Förvisso. Men om det fungerar bra för många andra är det ändå rätt troligt att något "unikt" hos dig triggar det felaktiga beteendet.

Kan du testa med helt annan fysisk utrustning? Får du samma problem då?

MultiMan
Inte märkt något. W10 LTSC med senaste säkerhetsuppdateringar (som fortfarande kommer), samt senaste verson av Chrome. Kan testa de andra 3 läsare jag har installera, återkommer.

Bing - funkar bra, lite långsammare
Opera - Funkar bra, samma som Chrome
Brave - Klart snabbast av de fyra.

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Förvisso. Men om det fungerar bra för många andra är det ändå rätt troligt att något "unikt" hos dig triggar det felaktiga beteendet.

Kan du testa med helt annan fysisk utrustning? Får du samma problem då?
Helt klart är felet i min dator men vad och varför bara BH, alltid BH... Tror det enklaste är ett android bt tangentbord.

RoTe
LOL jag löste det genom att slå igång min VPN. Hur fasen kan det spela roll? Nu går det snabbare än blixten.

BirgitS
Fint att du fick ordning på problemet :)

Om du vill förstå mer om varför skulle du kunna göra tracert mot www.byggahus.se i Kommandotolken med resp utan VPN.

BirgitS BirgitS skrev:
Om du vill förstå mer om varför skulle du kunna göra tracert
Och konstatera att "vägarna" är rätt olika, vilket typ är vitsen med VPN, men vad hjälper det?

BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Och konstatera att "vägarna" är rätt olika, vilket typ är vitsen med VPN, men vad hjälper det?
Man kan kanske se vilken server som tar tid på sig och då kanske det går att klaga någonstans. Men "förstå mer" (som jag skrev) är inte samma sak som "lösa problemet" (vilket du verkar tycka att jag borde ha skrivit om). Man kan vara mer eller mindre nyfiken av sig, mer eller mindre vara intresserad av att förstå etc.

BirgitS BirgitS skrev:
Man kan kanske se vilken server som tar tid på sig och då kanske det går att klaga någonstans.
Med tanke på att du försöker jämföra äpplen och päron är du väldigt optimistisk över nyttan av resultatet. 👍😂

RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Fint att du fick ordning på problemet :)

Om du vill förstå mer om varför skulle du kunna göra tracert mot www.byggahus.se i Kommandotolken med resp utan VPN.
Ser perfekt ut när jag testar UTAN VPN men med VPN går det typ inte, tar en evig tid och får lite IP och Request time out bara. Vilket är tvärt emot verkligheten då med VPN går snabbare. Måste va nåt med VPN som inte gillar tracert, undrar varför... ;)

RoTe RoTe skrev:
Måste va nåt med VPN som inte gillar tracert, undrar varför
Alfredo Alfredo skrev:
du försöker jämföra äpplen och päron
😀

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
B
@RoTe du råkar inte sitta bakom CGNAT ?
När jag satt bakom CGNET hos Bahnhof för många år sedan var det ett fåtal sidor som jag hade stora problem med. Efter att ha fått en publik IP-adress så var problemen som bortblåsta.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
RoTe
B breakman skrev:
@RoTe du råkar inte sitta bakom CGNAT ?
När jag satt bakom CGNET hos Bahnhof för många år sedan var det ett fåtal sidor som jag hade stora problem med. Efter att ha fått en publik IP-adress så var problemen som bortblåsta.
ingen aning telia driftar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.