patrik659 skrev:
Nu verkar det funka bra igen!d^_^b
Intressant kommentar kl 09.00 när inte databasen rättades till förrän 10:30.;)
 
Kl 8-9 funkade det relativt bra jämfört med hur det hade funkat kvällen dessförinnan. Då funkade så gott som inget.
 
Per Eskilsson skrev:
Vad klickar du på när du får "Sidan kan inte hittas"? Posta gärna url-adressen.
Faktiskt ingen speciell sida, rent generellt. Brukar öppna ett antal trådar i separata tabbar. Ofta är det då 1-2 av 8-10 sidor som inte kan hittas... kan vara min uppkoppling/dator som ställer till det...
 
Måste säga att byggahus.se har fungerat helt utan fel sedan minst ett år tillbaka. Förutom det där lilla dubbelpostfelet för några månader sedan. Imponerande.

Jag kör Mac OS X + Safari om det kan ha spelat någon roll.
 
Johan Gunverth skrev:
Måste säga att byggahus.se har fungerat helt utan fel sedan minst ett år tillbaka. Förutom det där lilla dubbelpostfelet för några månader sedan. Imponerande.
Instämmer.

Var gränsen går för ett beroende är förvisso en annan diskussion, själv uthärdade jag julafton och juldagen i tron att det handlade om min egen dator som knasade. Väl på jobbet på annandagen satte jag mig tillrätta framför skärmen...

...bara för att konstatera samma fenomen även där! Lätt desperat rullade jag vidare till en annan dator, med samma resultat. I det läget fanns ingen återvändo, det var bara att maila Marlene (kanske inte varje dag du får epitetet "dealer", men så var känlsan;))för att få klarhet i leveranstid på varan så att säga. Snabbt och lugnande svar, sedan några timmar även infriat!

Och lugn och fin är man igen.:)
 
Ett kort tag funderade jag på om Per hade slagit på "Miserable user"-hacket globalt av misstag. Det är en funktion i forumprogramvaran för irritera oönskade användare så att de frivilligt lämnar forumet istället för att man får jaga iväg dem. :D
 
Johan Gunverth skrev:
Ett kort tag funderade jag på om Per hade slagit på "Miserable user"-hacket globalt av misstag. Det är en funktion i forumprogramvaran för irritera oönskade användare så att de frivilligt lämnar forumet istället för att man får jaga iväg dem. :D
Personligen var jag bara lite abstinent, skönt att det finns dom som är än värre på det, tycker mig se tydliga inslag av paranoia... :D
 
Nu är det dags igen. Har ni fått så mycket fler medlemmar så det tynger ner eller är det något annat?
Var så igår tisdag vid 22:30 och idag onsdag vid 21:00.
 
Jag tror inte att det är det. Per håller på att kolla!
 
Funkar det bättre nu?

Lite bakgrund för den som orkar läsa. I söndags skickade Flommy och jag in en ny sitemap till Google. Normalt görs detta automatiskt hela tiden men automatiken hade slutat att fungera av någon anledning. Nu funkar den igen. Google började sent om sider söka igenom vår sida på nytt vilket var bra. Tyvärr resulterade detta också i ett oväntat mysqlfel på våra drupalsidor (våra redaktionella sidor). Google kallade på oss två gånger i sekunden, minnet tog slut och sidan blev seg. Man kan nästan säga att vi blev hackade av Google. Nu tror vi att vi fått bukt på detta problem men så började vi igår visa vi upp en puff i högerspalten för länkguiden som inte var tillräckligt optimerad. Puffen är nu inaktiverad tills att vi hunnit titta närmare på den.
 
Snailman
En undran, sitter ofta på mobilt bredband med lite dålig täckning, då tar det ca 20 - 30 sekunder att kunna se sidan på skärmen, vilket känns ganska så långsamt...

nästan omedelbart syns bannern längst upp på sidan men sen är det tomt tills nästan allt dyker upp på en gång...

Det kanske inte är så många som har problem med detta, men tänkte fråga ändå, blir ju att man ger upp lite väl fort då när man ska kolla igenom forumet?
 
Vilken sida är så långsam? Är det startsidan, forumets startsida, senaste inläggen eller alla våra sidor?
 
Snailman
senaste inläggen är lite snabbare än övriga sidor känns det som , annars är alla trådar jag går in i lika långsamma, ska jag svara som i denna rutan så tog det ca 30 sekunder innan den kom upp och då surfar eller laddar jag inget annat samtidigt

modemet visar att nerladdingen är ungfär 22kB/s som snabbast

kör quadproc 8 gig minne och win 7 och ie8 (har inte stängt av något i läsaren typ bilder etc...
 
Snailman skrev:
senaste inläggen är lite snabbare än övriga sidor känns det som , annars är alla trådar jag går in i lika långsamma, ska jag svara som i denna rutan så tog det ca 30 sekunder innan den kom upp och då surfar eller laddar jag inget annat samtidigt

modemet visar att nerladdingen är ungfär 22kB/s som snabbast

kör quadproc 8 gig minne och win 7 och ie8 (har inte stängt av något i läsaren typ bilder etc...
Med den hastigheten så kan jag förstå att det tar tid.
 
Snailman
wanegardh skrev:
Med den hastigheten så kan jag förstå att det tar tid.
Jo jag vet att den är långsam, men om man tittar på tex aftonbladet så laddar den enormt mycket snabbare och man kan läsa texten innan bilderna laddats, här kommer texten fram allra sist....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.