Jag har en pergola med måtten 3,6x3,6m och undrar om ni har några tips på segelduk/pergolamarkis som skulle kunna passa och som inte kostar alltför mycket

• Vit träpergola (3,6x3,6 m) utan markis vid ett hus med uteservering och blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kostar för mycket? Normalt får man den kvalitet man betalar för. Jag beställer från Kinnevikens Segelmakeri via nätet. Då får man riktigt snygg, måttsydd segelduk. Mina tak håller uppåt 10 år - sitter uppe ca 6 månader.

Sedan tillkommer naturligtvis olika typer av upphängningsanordningar som engångskostnad. De är ganska dyra om man vill ha riktiga block för linorna.

Det finns billigare lösningar men då fladdrar duken lätt sönder. Jag testsydde själv av vad jag tyckte hyfsat material - de gick sönder första/enda sommaren.

Redigerat:
yonna yonna skrev:
Kostar för mycket? Normalt får man den kvalitet man betalar för. Jag beställer från Kinnevikens Segelmakeri via nätet. Då får man riktigt snygg, måttsydd segelduk. Mina tak håller uppåt 10 år - sitter uppe ca 6 månader.

Sedan tillkommer naturligtvis olika typer av upphängningsanordningar som engångskostnad. De är ganska dyra om man vill ha riktiga block för linorna.

Det finns billigare lösningar men då fladdrar duken lätt sönder. Jag testsydde själv av vad jag tyckte hyfsat material - de gick sönder första/enda sommaren.
Vilken typ av duk använder du och vad kan man räkna med för pris per kvm?

För ett par år sedan gick 2 st ca 8 kvm riktiga segeldukar inkl hål, remmar och flådig förvaringssäck på 5-6.000:-.

Men ring och fråga!

Jag kopierade de första taken med, vad jag tyckte, så kraftigt material som min fina symaskin klarade av. Det enda som höll var de sofistikerade, kopierade hörnorna ... det försöket kostade strax under 2.000 - ej inberäknat blod, svett och tårar under sömningen. Man ska tänka på att vind kan vara ytterst kraftfull.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.